Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seFor Whom The Bell Tolls
24. 03. 2001
5
0
1789
Autor
Agony
Kulka,
když prořízla chladno rána,
slyšel´s,
jak Ernestovi zvoní hrana.
Teď
sedíš s ním na býčích zápasech,
krvavý vítr
hvízdá ti ve vlasech...
tip.
abych se neopakoval: spral das formu, ale je to udelany vyborne, a i to vevnitr drnka dovnitr vyborne
mas mou uctu
Wopi: Myslím, že hrubka je snad příliš silné slovo. Pro nezasvěcené, původně tam stálo: "hvízdá tě ve vlasech", čili 4.p.čísla jednotného (tebe). Uznávám, že čárka před teď byla nepatřičná.
Všem díky za názory :-)
Wopi, nevím sice, jak básnička vypadala předtím, ale přesto bych poznámku - češtinářské hledisko je jedna věc, ale hledisko umělecké druhá...
Poezie se neptá na normy češtiny, naopak, porušuje je a přetváří k obrazu svému, je to její právo, její výrazový prostředek...
Ale je pravda, že se mi to takhle líbí, zase jsem si připomněla Fiestu, která se mě hodně dotkla... :o)
Falka: obecně vzato máš pravdu, ale je rozdíl mezi hrubkou a mezi uměleckým vyjádřením. Navíc v tomto případě odstranění chyby jedině dílu pomohlo.
Wopi, nehádám se, jenom jsem tě chtěla doplnit, říkám, že se mi to takhle líbí :o)
Hezký den přeju :o)
Čárky jsou tam občas navíc a zájmeno tě je ve špatném pádu.
Škoda, jinak by to bylo pěkné.
O.K. Tak ještě odmaž čárku za teď, ať můžu s klidným svědomít dát tip :-)))))))
Já tě chápu - chceš tam mít jasně zvýrazněné rozhraní, ale opravdu Ti nezbývá nic jiného než verš na novou řádku :-(. Mezi teď a sedíš z češtinského hlediska čárku dát nejde.
P.S. Jo - a otravuju kvůli tomu, že to je pěkné, kdyby to byla slabá báseň, prostě se na to vykašlu.:-)))