Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Televipáci

13. 08. 2006
2
0
818
Autor
Toto_Oné

Když jsem se před lety ztrapnil před vlastními i nevlastními dětmi tím, že jsem nevěděl, kdo je to Sámer Issa, bylo ještě možné se nějakým způsobem pochlapit, superstarské celebrity našprtat a nedostatek odstranit. Ovšem  trapas s reality šou Bar, o jejíž existenci jsem se dozvěděl zřejmě jako poslední člověk v této zemi, mě donutil k ráznému kroku. Pustil jsem se odvážně do systematického studia českého šoubyznysu.

            Kdo totiž nedokáže pružně reagovat na vývoj tohoto dynamického odvětví, je prakticky společenská mrtvola. A pokud se k tomu přidá zásadní neznalost nosných televizních pořadů a seriálů, tak dokonce mrtvola ve značném stádiu rozkladu.

            Práce to byla vskutku náročná.  Ovšem výsledek stojí za to.

            Už vím, že existují dva základní druhy celebrit. Zavedení klasikové, jejichž hvězdnost je tak říkajíc podložena kvalitní uměleckou prací, a dále takzvaní televipáci.

Rozeznávat jednotlivé televipáky je práce téměř na celý úvazek. Jen těch úchylek, které si badatel musí pamatovat! Některé detaily, jako jsou pozvracená studia a bary či prosouložené večírky, jsem hned v úvodu přestal spojovat s jednotlivci a snažil se je spíš přiřadit k jednotlivým pořadům či televipáckým komunitám.

            Že nevíte, co je to televipák? Televipák je hvězda, vyrobená televizními pořady   typu reality show. Zpravidla je to středně až hodně těžce ulítlý tvor rodu homo sapiens, vyrobený televizní stanicí, respektive jí spřízněným (a jí sponzorovaným) tiskem. Připomíná legendární postavičky teletubies, které ukazovaly malým capartům, co je to život. I tihle roztomilí televipáci ukazují lidem, jak je třeba žít a užít. Výsledkem jejich působení na národ musí být zákonitě celá řada pozitivních a motivujících pocitů. Například:

 

            Kdo nemá nějakou úchylku, je divnej.

            Kdo se obden někde neopije, nežije naplno.

            Vypatlanost je geniální.

            Plkat o ničem – to je něco!

            Prudit je děsný vzrůšo.

 

            Možná by se dalo z tohoto patera vydojit celé desatero, ale protože většina badatelů, schopných toto desatero dát nějak do kupy, upadne zpravidla po krátké době studia do stavu popsaného ve druhém přikázání, asi se hlubšího rozboru nedožijeme.

            A přitom se jedná o téma velice výživné. V oboru  rotuje poměrně hodně peněz a těší se velké oblibě lidu – hlavně nepracujícího nebo málo pracujícího lidu.

            Zdá se, že výroba celebrit má před sebou skvělou budoucnost. Dokonce skvělejší než výroba digitálních bublinek do vodováhy, můj oblíbený rozvojový obor. Odteď sním o prosperující firmě na výrobu televipáků a jiných rychlokvašených celebrit.

            Má to jen jeden háček – nemám žádnou televizní stanici. Budu se proto muset nechat aspoň pro začátek nechat vykořisťovat. Právě se chystám rozeslat tento inzerát:

Nabízím rychlou a levnou výrobu televipáků. Zn.: I nevypatlaných


evouš
03. 09. 2006
Dát tip
dost dobrý:)*

Zuzulinka
13. 08. 2006
Dát tip
dobře napsané..zdá se, že lidi baví prostě špatnost..nebo chcete-li většinová realita patřičně okořeněná příměsí intrik, lhaní a pomluv...no proti gustu já jen, že někdy žasnu, když náhodou k těmto pořadům zabrousím

Toto_Oné
13. 08. 2006
Dát tip
No právě, podle toho to pak taky po volbách vypadá.... Jsem zcela prosto všech iluzí. Díky za tip.

Vaud
13. 08. 2006
Dát tip
Zrovna jsem si říkal, že jsem poslední, kdo neviděl Bar a ejhle, jsem předposlední. Trochu mě děsí pomyšlení - pokud by si většina národa odhlasovala tenhle typ zábavy, pak podle jakého klíče hlasují při volbách, má-li tohle být většinový vkus? TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru