Pojď se mnou, má milá, dnes do kina. V podvečer na mezi se začíná. Tráva už zabírá levnější místa, promítač Měsíc si lampu svou chystá. Sukni si raději vezmi strakatou, do hlíny vyhloubím sedadla patou na místě vyhřátém v poledním slunci tam, kde se po ránu prohání srnci. Anebo jestli chceš soukromou lóži, skryjem se pod keřem hustého hloží. Parfém letní noci vetřeš za uši, až budem na nebi hledat Venuši, kterak se mezi svým hvězdným komparsem pomalu blíží ke konjunkci s Marsem.
|
Pojď se mnou, má milá, do bijáku, odlož si u šatny z vlčích máků, makovým lístkem mi ozdob spánky. Kolu si koupíme od studánky, maliny nebudou chybět na stole, popkornu můžeš mít celičké pole. K místu nás dovede uvaděčka, víš, ta, co jí chybí osmá tečka, při slabém blikání světlušky. Vstupenky máme od pastušky, vítr mu vyfoukl dvě z tobolky, když věsil po keřích své fáborky a šípkům lakoval nátěry na počest naší premiéry.
|
Pojď se mnou, má milá, do kina, vždyť je to zábava laciná. Až se venku setmí světla na louce, která rozkvetla, promítnou příběh o lásce a o toužení, které chce v setmělém sále sevřít ruku, když za sterea žabích zvuků zelení koníci dovádějí a vzduch se rozvoní po šalvěji. Dávají film o chytání raků, o touze jetele po čmeláku, o zajíci, který peláší strání. Možná, že bude i o milování.
|