Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMene tekel
Autor
Marcela.K.
Mene tekel...
věř mi
že nechci otvírat
bojím se
že ten pták
tak černý
nejspíš tam bude krákorat
já nemám ňadra z alabastru
já bojím se že přiletí
a bude říkat něco o tom
že nikdy víc
tvé objetí
že už se víckrát nesetkáme...
a ani smrt nám nepomůže
nikdy
nikde
nic
políbení
co srdce bolí
a v duši
bude krvácet
...ať krákorá si někde v poli
Na tvoji náruč
stále čekám
dokud je světem tenhle svět
já do ni
po kapičkách vtékám
nevím
snad budeš rozumět...
23 názorů
Současná poezie se velmi upíná k zachycování emocí a pocitů , jako by to snad měl být účel psaní . V Poeově době samozřejmě poezii ještě dominovaly myšlenky ideje a řemeslo. Existoval pouze vázaný verš a nikoho by ani nenapadlo ,že text bez rytmu a rýmu by se dal nazývat básní . Poe sám si více cenil svých mravoličných básní než například Havrana . Ale v Havranovi (ve skutečnosti jde o krkavce , protože krkavec se skutečně mluvit naučí , havran ne) a jiných básních jako třeba Spící , Annabel - Lee , Ulalume zachytil existenciální bezvýchodnost s pomocí zvuku tak dokonale ,že právě tyto básně přetrvaly dodnes.
Ono biblické "mene tekel" se ovšem v Poeově básni vůbec nevyskytuje . To si tam přidal V . Nezval .
Marcela.K.
01. 11. 2018Jsem na Písmáku už třináct let a píšu s různými přestávkami celý život. Jako malá jsem si psala deník ... pak jsem přišla na to, že je lepší si zapsat pocit, než, co jsme měli k obědu a jestli jsem byla v Sokole a napsala úkoly do školy :-) Takže tak nějak to se mnou je, ale to asi víš.
Mimochodem, jednou jsme s mojí dospívající dcerou ležely v posteli a četly si ten můj deník, řehtaly jsme se tak, že si manžel asi myslel, že jsme se zbláznily :-)
Ne vždycky se ale dostáváš svou poezií do nadhledu . Tvoje vztahové básně naopak jsou velmi autentické a emotivní .
V určitých fázích svého života byl Poe až masochistický . Byl extrémně nadaný , ale nedostudoval kvůli svému nezřízenému způsobu života . Nepochybně v hloubi duše těžce nesl , že byl současníky - universitními literáty brán jako béčkový autor pokleslé literatury . - Tenhle problém ovšem přetrvává dodnes . Mnozí autoři současné scifi a fantasy taky trpí tím , že se nepočítají do velké literatury
Marcela.K.
01. 11. 2018Psaní pro mě vždycky bylo něco na způsob "psychoterapie" bez psychologa...teď tu jsi ty a já se skoro bojím toho, jak lehce mě "odkrýváš":-)
Marcela.K.
01. 11. 2018Jo, musím souhlasit. Byla to jen hra :-)
Víš, já se třeba vůbec nedívám na horory, nerada se bojím "navíc"....stačí mi ten opravdový strach, který člověka v životě potkává...
Tvá báseň se mi velmi líbí a je nesporně o několik světelných let dál než básnička autorky Den . Žádný Poe v té tvé básničce ale není . Jsou to takové skoro seifertovské hrátky s Poem . Skutečný Poe je temný , mystický a vtahuje do sebe lidské duše jako vývěva. Je podmanivý jako droga nebo alkohol . - Tvá hravost zůstává stále nad věcí a poletuje nad tématem jako motýlek . Poe je těžký jako okovy na rukou i na nohou .
Ale za básničku tip .
Marcela.K.
01. 11. 2018...