Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seFejeton
23. 01. 2007
1
1
3330
Autor
Hajná
Fejeton
A je to tady. Tolik jsem se toho obávala a nakonec to přišlo. Fejeton. Na středeční hodině jsme dostali opravdu milý úkol. Napsat fejeton. Veškerou teorii mam v hlavě, případně v učebnici. Teď už je to jenom na mě. Ale prý to nic není. Stačí jen vymyslet nadpis, úvod a závěr s pointou.
Bezradně se podívám na zadaná témata. „Jak jsem byl zkroušený při zkoušení“. Jediné co mě teď napadne: jak jsem zkroušená při psaní fejetonu. O tom bych mohla napsat krásnou baladu. Fejeton ani náhodou. Nechápu, co to je za logiku. Pořád se učíme o těch hlavounech, co psali fejetony i ze spaní. U každého mám v sešitě tisíc poznámek kterou střední literární a vysokou filozofickou školou prošli. A co já? Já nic. Já sice nic, ale čeká se ode mě moc.
Tak co třeba druhé téma? „Tanec čísel se tančí i bez orchestru.“ Když bezradně otevřu učebnici, kde zjistím, že fejeton by měl poukazovat na aktuální problém obecnějšího rázu, pokouším se ten problém, na který bych měla poukazovat, najít. Nakonec docházím k závěru, že pokud měla čísla jakési potíže se sehnáním orchestru ke svému tanci, mohla mi klidně říct. Vzala bych naší školní kapelu, my bychom jim zahráli rádi a problém by byl vyřešen. V tom případě už není o čem psát.
Zbývá mi ještě třetí téma. „Kolik jazyků umíš, tolikrát se dozvíš věci nepříjemné.“ To je možná pravda, ale to přece nemůžu vědět, když žádný jazyk neumím. I když to, že budu psát fejeton, je věc nepříjemná. Pak mám tedy štěstí, že jiný jazyk než češtinu neumím. Nebo mám snad smůlu, že nám psaní fejetonu nezadala učitelka angličtiny?
Bezradně se podívám na zadaná témata. „Jak jsem byl zkroušený při zkoušení“. Jediné co mě teď napadne: jak jsem zkroušená při psaní fejetonu. O tom bych mohla napsat krásnou baladu. Fejeton ani náhodou. Nechápu, co to je za logiku. Pořád se učíme o těch hlavounech, co psali fejetony i ze spaní. U každého mám v sešitě tisíc poznámek kterou střední literární a vysokou filozofickou školou prošli. A co já? Já nic. Já sice nic, ale čeká se ode mě moc.
Tak co třeba druhé téma? „Tanec čísel se tančí i bez orchestru.“ Když bezradně otevřu učebnici, kde zjistím, že fejeton by měl poukazovat na aktuální problém obecnějšího rázu, pokouším se ten problém, na který bych měla poukazovat, najít. Nakonec docházím k závěru, že pokud měla čísla jakési potíže se sehnáním orchestru ke svému tanci, mohla mi klidně říct. Vzala bych naší školní kapelu, my bychom jim zahráli rádi a problém by byl vyřešen. V tom případě už není o čem psát.
Zbývá mi ještě třetí téma. „Kolik jazyků umíš, tolikrát se dozvíš věci nepříjemné.“ To je možná pravda, ale to přece nemůžu vědět, když žádný jazyk neumím. I když to, že budu psát fejeton, je věc nepříjemná. Pak mám tedy štěstí, že jiný jazyk než češtinu neumím. Nebo mám snad smůlu, že nám psaní fejetonu nezadala učitelka angličtiny?
1 názor
Soucitim s Tebou - tohle jsou hrozny temata na psani fejetonu!! To mohl vymyslet jen nejaky magor! Nechapu ten tanec cisel - mozna proto bych psal o tom, protoze naprosto netusim, co si mam pod tim predstavit. K tomu poslednimu tematu jsem nejaky fejeton napsal, ale zadano je to spis, tak aby tema 1 a 3 nutilo popsat nejakou prihodu.
T