Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProfesionální žena (Obraz moderní ženy současné Evropy)
Autor
Ellen.Cigi
Celá staletí, ne-li tisíciletí byly ženy utlačovány. Neměly svá práva a měly určeno, co musí a smějí. Což v praktickém životě znamenalo, že jejich náplní života a veškerého času byla starost o manžela, děti a domov. Taková neplacená pomocná ruka, bez níž by nic nefungovalo.
Jak plynul čas, měnily se nejen podmínky pro život, ale i možnosti. Ženě už nestačila role, kterou jí vytvořil muž a začala bojovat za svá práva.
A tak… v dnešní době mohou ženy téměř všechno. I když, ne každý muž, či firma to uzná.
Pojem profesionální žena je individuální. Každý si pod tím může představit něco jiného. Avšak troufám nazvat dnešní standart robotem.
Ne, nevtipkuji, právě naopak. Dnešní společnost klade na ženy přehnané nároky. Dělá z nich něco, co nejsou.
Jestli chcete úžasnou manželku, starostlivou matku, bezchybnou zaměstnankyni, jděte k Japoncům a zjistěte, zda jejich poslední umělá inteligence náhodou nesplňuje vaše požadavky.
Takovéto ženy prostě neexistují. Buď jsou to dívky, které se rozhodnou mít raději spokojenou domácnost. A nebo ženy, prahnoucí po vyšším postavení a uznání. Ty ovšem pracují tak dlouho, že kolikrát ztratí možnost mít děti.
Na nás není určovat ideál perfektní ženy. Spíš bychom měli obdivovat všechny. Protože v dnešní době mají i muži problém zvládat své úkoly.
Takže, já radím… Važme si žen, co se rozhodnou svůj život zasvětit domácnosti, protože výchova dětí a dobré zázemí bude vždycky důležité. Obdivujme ty ženy, které se snaží zvládnout rodinu a práci. A nelitujme ty, které svůj život zasvětily kariéře. Bylo to jejich rozhodnutí.
I když, nemůžu si pomoct. Jestli někdy budu mít manžela a děti, obětuji jim celé své srdce. Společně s manželem chci vytvářet harmonické prostředí pro vývoj našich potomků. Pro děti se budu snažit být nejen matkou, ale i kamarádkou.
Samozřejmě, že si najdu povolání. Ale takové, které by moji rodinu neomezovalo.
Možná jsem ze staré školy, ale co má být?...