Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMají knihy budoucnost?
Autor
berrie
Úvaha:
Mají knihy budoucnost?
Podíváme-li se do minulosti, zjistíme, že knihy byly dříve tou nejběžnější věcí.
Takřka každý, ať byl bohatý nebo chudý, měl nějakou sbírku knih. Brali je jako poklad a touto „bohatou“ sbírkou se vlastně chlubili. Ovšem neměli je jen na ukazování, četli je. A četli je velmi rádi.
Ptám se tedy, proč tomu tak není i dnes? Proč si lidé raději sednou k televizi, místo aby si sedli pospolu a dali se do čtení napínavého příběhu? Když se nad tím pozastavím, jak by asi svět vypadal kdyby přestala existovat elektřina?
Myslím si, že je hlavně chyba u rodičů. Podle toho, jak své děti vychovávají. Nyní je totiž mnohem častěji posadí k televizi či počítači, aby od nich měli „klid“. Mnohem lepší by bylo, kdyby se jim více věnovali. Tedy hráli si s nimi, vyprávěli pohádky, učili je básničky, četli příběhy… Bohužel tak to není u všech.
Proto to tak u většiny dětí vypadá. Mají velmi slabou slovní zásobu, neumí se plynule vyjadřovat a často používají slůvko „to“. Nebo neznají nepříliš používaná slova.
Možná knihy budoucnost nepřežijí a nebo budou nadále přetrvávat, ale málokdo je otevře. Nejspíš je úplně nahradí stále modernější počítače.
A můj závěr? Ten člověk, který nečte, škodí sám sobě, to je mé mínění. Je ale možné, že v budoucnosti už nebudou lidé, ale „roboti“…