Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNEMOCNICE
07. 04. 2007
0
7
325
Autor
mumu
Labyrinty temných chodeb
ve kterých kráčí čas vůči všemu
co zabírá nicotný prostor
v němž se mísí cinkot nástrojů
v rukou andělů kteří
snažíc se pokořit Smrt
perou se s každou sekundou
možného vzkříšení Tebe
tvore kulhajíc mezi Nebem a Zemí ....
ve kterých kráčí čas vůči všemu
co zabírá nicotný prostor
v němž se mísí cinkot nástrojů
v rukou andělů kteří
snažíc se pokořit Smrt
perou se s každou sekundou
možného vzkříšení Tebe
tvore kulhajíc mezi Nebem a Zemí ....
7 názorů
andelu : snazicEE............jinak popisny, az beda...
tvore: kulhaje...a cely mi prijde az moc na silu...to vis, cerpam ze sve kdysi tak cenene prace sanitare....
jsi to nějak popletl.. začnu .li obecnějším exkurzem v ostatních uměleckých oborech… v dnešní situaci už nikoho neohromí výtvarné dílo konstruované v dimenzích karteziánské filozofie na základě sledování z jednoho bodu.. perspektiva jednoho stanoviště je mrtvá.. proto soudobí výtvarníci téměř odvrhují jednoznačné figurativní obrazy v rámu.. proto tak dominantní nástup 3d instalací.. vnímatelných ze všech stran.. nabízejících množství interpretací..
proto je dnes napsaný text „chudý“ pokud vybízí jen k jedné interpretaci.. není to pak umění snažící se popsat soudobý svět ale jen estetitazace informace nebo morálního poselství..
svět ve své dnešní heterogenitě a neuchopitelnosti umělce vybízí k mnohoznačným a nejasným poselstvím.. to neznamená že není místo pro čitelnost a jednoznačnost v textu.. vždy tu bude taková čtenářská obec která podobné vidění vyžaduje. Jen je nutno říci a upozornit ostatní konzumenty na to, že takové umění je nesoudobé, že je historismem, že neodpovídá na podněty doby aktuálně.
Zelený_ráj
08. 04. 2007mořský koník
07. 04. 2007
hold popisnosti.. a kde jsou básnické prostředky, metafory, víceznačnosti, nejistota?..
čouhá z toho politický pozitivistický apel..
budiž ti odpuštěno tvore věřící v pokrok :-)