Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se„Vzdelaní“ americkí filmári
22. 05. 2007
0
9
1194
Autor
autorka
Žartovné výrazy tváre tohto herca, vtipné scénky a humorné dialógy nedovolili divákovi vzdialiť sa od televíznej obrazovky ani len na malú chvíľu. Bola to komédia, pri pozeraní ktorej sa v bytoch ozýval hlasný smiech. No pri jednom zábere, ktorý sa raz alebo dvakrát opakoval, ľudia určite začudovane krútili hlavou. Keď sa kat chystal popraviť hlavného hrdinu, nastal záber na jeden z hradných múrov, kde si nádherne visela súčastná maďarská vlajka. Poprava sa avšak nekonala, lebo hlavný hrdina zachránil kata, ktorý sa nepríjemne dusil jablkom. A diváci mohli znova vidieť súčastnú maďarskú vlajku. Aj človek, ktorý neštuduje históriu a nevyučuje dejepis si určite domyslí, že vlajka, ktorá je v tejto dobe symbolom Maďarska, nemohla existovať už v štrnástom storočí. No výrobcovia filmu si mali zistiť, ako vtedajšia vlajka prípadne erb vyzerali, alebo mali nechať hradné múry prázdne. „Čierny rytier“ nebol jediný film, v ktorom sa ukázalo, že americkí filmári majú málo znalostí z histórie. Približne pred dvomi mesiacmi uviedla jedna slovenská televízna stanica film z obdobia starovekého Ríma. Hlavných hrdinom bol mladý detektív, ktorý mal nájsť syna jednej dámy a potom vypátrať príčinu jeho smrti. A tento detektív si pri aréne, ktorá slúžila na vystúpenia gladiátorov, prečítal jeden odkaz. Kamera sa priblížila a diváci uvideli, že odkaz bol napísaný na papieri, večným perom a súčastnou angličtinou. Antickí svet bol veľmi vyspelý a takisto aj Rimania, ktorí boli jeho súčasťou, sa zaujímali o získavanie nových vedomostí. No určite napriek svojej vzdelanosti nepoznali večné pero a nevedeli čítať a písať v modernej angličtine. Alebo majú pravdu americkí filmári a budú sa prepisovať učebnice?
9 názorů
Pišta_Hufnágl
23. 05. 2007
"Žartovné výrazy tváre tohto herca, vtipné scénky a humorné dialógy nedovolili divákovi vzdialiť sa od televíznej obrazovky ani len na malú chvíľu" ... tak tady jsem si začal myslet, že jde o docela zdařený sarkasmus
ale dále jsem zjistil, že bohužel nikoli
P.S. Tohle není Recenze