Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co jsou to FAKTA?

29. 06. 2007
3
51
4523
Autor
pozorovateI

Kdo zaměňuje sliby za fakta? (řečnická otázka)

Rozhodl jsem ukázat vám fakta: fakt, faktum >> skutečnost, událost, skutek, ověřený jev

Nejprve Zborovy argumenty a otázky:

1. tvrdí, že se neudálo nic co by se blížilo realizaci předvánočního „předsevzetí“, které označuje za „blábol“

2. tvrdí, že je redakce nefunkční a domnívá se, že vedení Písmáka (tj. celá redakce –Print, (dříve) a2a2a, Honzyk, Vella, (dříve) Honzyk, Alexei_Wroncki, Alojs, Aššurballit, Craerassy, exorcista, Josef Musil, jt, LaMouette, lukášj, Markéta, Milly, Narvah, Notreal, Nicollette, oleandr, Petula, Pisces, sapro, SENIOR, sidonia, silence, Tom, Vaud, Zuzulinka a několik dalších krátce působících) dělá svou práci špatně nebo ji nedělá. Zbora napsal „Nuže, pokud souhlasíte s domněnkou, že současné vedení Písmáka dělá svou práci špatně (nebo případně, že ji nedělá)...“ napsal „Vedení“, ne „Redakce“. Nehledě na to, že Armandovi zatím žádný redaktor neprojevil veřejně podporu. Ovšem podpora se dá vycítit s reakcí redaktorů Nicollette a Zuzulinka. Nechci křivdit, tudíž bych se raději zdržel ukvapených soudů...


3. chce zjistit zda jsem tak arogantní nebo se jedná o pomluvy
Zbora napsal: „zda je vedení serveru opravdu tak arogantní, nebo jsou to jen plané pomluvy nehezkých a pokřivených zakomlexovanců.“

Ad 1: V prohlášení se objevují 4 body:

Písmácký časopis: V prohlášení stojí: „Nejpozději v průběhu března bychom rádi, aby vyšlo první číslo oficiálního písmáckého časopisu.“ Bylo to odvážný záměr, přání, které, jak se ukázalo, nebylo možné realizovat z objektivních důvodů, které vyvstaly při jeho přípravě: nebyla vůle jej realizovat. Vypracoval jsem koncept časopisu a požádal redaktory, aby se ujali rubrik, které jim sedí a ve spolupráci s lidmi, které si vyberou tyto rubriky realizovali podle svého. Tehdy se přihlásilo asi 5 redaktorů. Bylo zřejmé, že ještě nenastal čas pro uskutečnění takového projektu.  Armand napsal: „Rozhodl jsem ukázat vám fakta:“ a faktem zůstává, že časopis není.

O to víc jsem rád, že se v současné době našli lidé, kteří si ho vzali za své a opět se na něm začíná pracovat a že se k této činnosti přidali i ostatní redaktoři. Kdo byste se chtěl osobně podílet na vzniku prvního čísla, dejte vědět redaktorům!

Faktem tedy je, že vysněný termín se ukázal jako přehnaně optimistický. Zbora nemá pravdu ohledně stavu celé věci a ve tvrzení, že se nic neudálo. Zbora nenapsal „Nic se neudálo,“ ale dokonce i citoval ono „bychom rádi“, které cituje i Armand.


Nová redakce: to je bod, který byl splněn a redakce začala fungovat, pracuje, čte, tipuje a výběruje, navrhuje technické změny, pracovala a pracuje na časopise a jiných projektech (mazání nicků – moje hloupá připomínka). Každý z redaktorů má svůj osobní profil, tj. nefunguje jako anonym, veřejnost si může přečíst jaké názory zastává. Faktem je, že redakce funguje, ale Zlatý výběr se nehnul už několikátý den. Faktem je, že Armand vyhodil nejaktivnějšího člena a že mnozí redaktoři nesouhlasí s činností vedení, což je zdokumentováno a dokonce i podepsáno.


Písmácký sborník: na něm pracuje hlavně Vella. Vedla o něm diskusi i mimoredakční, ve které se mohli vyjádřit všichni kdo měli zájem. Např. já se vyjádřil. Chtěl jsem vědět, jak celá věc pokračuje, ale nikdo mi neodpověděl. Spolu se mnou tam byl z redakce jen Print a Armand, pokud si dobře vzpomínám. Pak už jen Háber. Redakční činnost to nebyla. V současné době jsou už známi (mně oznámeni nebyli, i když jsem se podílel na vybírání) básníci a prozaici, kteří byli nominováni a osloveni jako lidé reprezentující deset let Písmáka. Konečný výběr konkrétních jmen autorů, kteří se ve sborníku nakonec objeví, by měli udělat odborníci (a zároveň nepísmáci a Vella).


Soutěž o nejlepší báseň a prózu a velmi zajímavá cena. Tahle část plánu se nerealizovala, protože se, domnívám se, změnily podmínky co se týče oné ceny. "oné" znamená, že ji známe? O soutěžích teď vedeme diskusi v redakci, ve fóru určeného pro časopis.


Co se udělalo navíc:

Aktivitou, která překročila rámec původních plánů bylo vytvoření Klubu Písmácké Archivní, který je odkazem na to nejlepší z historie Písmáka a ve kterém lze najít vzácné a velmi krásné kousky (některé jsou vzácnější, jiné  Písmácké archivní vzniklo zejména ve spolupráci s Printem,Jkrásnější)  Nicollette a LaMouette. Faktem je, že čtyři lidi založili klub a dávají do něj díla.

Díky práci na Písmáckém archivním jsme se dostali také k částečné nápravě starých škod, které na starších dílech většiny autorů napáchal přechod z původní databáze Písmáka na databázi novou. Opravili jsme do původní podoby (se svolením autorů) některá díla a oslovili množství dalších, z nichž někteří si dali tu práci a svá dílka také opravili. Namátkou doporučím díla autorky Yeziiinka nebo Falka (viz. Písmácké archivní – pokud mě poaměť neklame, obě jsou nominovány do sborníku) Tomu moc nerozumím. Mně díla nikdo neopravil, ani mě o to nepožádal.

Našli jsme šikovné designéry a grafiky a dokázali jsme je přesvědčit a získat pro redesign Písmáka, a to bezplatně, jen výměnou za to, že budou mít na těchto stránkách svůj podpis! Domnívám se, že si Písmák zaslouží hezký nový kabát. Mnoho z vás si už zvyklo na současný stav, ale mám osobně v živé paměti hrůzu a nanejvýš nespokojené reakce mnoha lidí poté co spatřili stávající barevnou kombinaci. A já mám osobně v živé paměti protest proti nové verzi. Faktem je, že žádná nová verze ještě není. To je onen „fakt“, o který se Armand opírá.



Ad 2: redakce je nefunkční a dělá svou práci špatně nebo ji nedělá tvrdí Zbora a spol. Ve Zborově díle, na které Armand reagoval, není nic o tom, že by redakce dělala práci špatně nebo vůbec, ale je tam napsáno „Nuže, pokud souhlasíte s domněnkou, že současné vedení Písmáka dělá svou práci špatně (nebo případně, že ji nedělá), máte možnost to zde svým elektro(nick)ým podpisem dát najevo.“ Vedení není redakce.

 



Mohli jste si teď přečíst co všechno redakce dělala a dělá… je tedy podle vás redakce nefunkční? Udělal jsem toho s výše jmenovanými málo? A to jsem nezmínil ty z redakce, kteří denodenně čtou a výběrují! Je snad například Print nebo sidonia nefunkční nebo dělají svou práci špatně? Víte co tady podepisujete a proč? (redaktory nepočítám, protože ti mi řekli, že stojí za redakcí) Zeptali jste se někoho z nás jak se věci mají? Nedostal jsem jediný dopis s takovou otázkou. Faktem je, že práce redaktorů není práce Armanda. Nehledě na to, že mnozí redaktoři jsou v redakci proto, že chtějí výběrovat, protože je to baví.

Musím něco dodávat k těm faktům, která jsem už napsal? Možná, že redakce nedělá svou práci tak jak si Zbora a spol. představují, to je opravdu možné. :) Možná, že jsme všichni pěkní lumpové! :) Pamatuji všechny redakce Písmáka a nevzpomínám si, že by kdy která udělala tolik co tahle - Já si vzpomínám, že minulé redakce pořádaly čtení, srazy, soutěže a dokonce psaly i kritiky a že dnešní redakce jen výběruje a nekritizuje a uživatelé si na ní stěžují a to je fakt- a pracovala s koncepcí (i když za Lyryka ta snaha byla a dokonce jsem spolu s Lyrykem už před 4 lety dával dohromady časopis – který nikdy nevyšel a to je fakt).


Ad3: Zborovi a některým lidem připadám arogantní. Mají právo na svůj názor, přestože si předem nedali práci s tím setkat se se mnou osobně – faktem je, že se někteří s Armandem osobně sešli a očividně se nedohodli - a poznat svého domnělého nepřítele. To co jsem vám napsal není můj názor, jsou to fakta a činy.

 

Tolik k dnešní hodině faktů a činů.

 

Faktem je jediné. Kdyby Armand něco dělal, nebylo by proti němu 63 lidí (+ další nesečtení) a mohl by se opírat o fakta a ne o plány. Dalším faktem je, že se tu skoro nevyjadřuje, natož aby kritizoval. Faktem je, že ho k vyjádření donutili nespokojení písmáci.

Plán a sliby nejsou fakta. Tudíž faktem je, že Armand neví, co jsou fakta.

A to jako fakt.

 

A posledním faktem je, že bych přál Písmáku, aby se aspoň jeden z oněch plánů stal faktem.


 

P.S. Už na to fakt seru, budu si jen tak psát...

Serte taky :) 


51 názorů

pozorovateI
03. 10. 2007
Dát tip
už hodně dlouho

Anetté
03. 10. 2007
Dát tip
"faktum" - to existuje?:)))

pozorovateI
21. 07. 2007
Dát tip
vyšla dobře

Aymi
04. 07. 2007
Dát tip
politikaření :)

pozorovateI
01. 07. 2007
Dát tip
nepiš mi

jt
30. 06. 2007
Dát tip
chjo - nemá smysl něco řešit, když mě krmíš slovama, který jsem neřek, nebo si všechno vykládáš schválně úplně blbě. na to nemám čas ani náladu mrzí mě, že jsi tak nasranej. dej znát, až vychladneš

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
mně stačí bohatě tahle věta: "-----myslím, že to co Ty říkáš, že armand nazývá fakty, jsou věci, který je tahle redakce schopná realizovat" z který je jasný, že se vyhýbáš přiznat, že armand překrucuje a neví, co jsou to "fakta" tim to ukončíme, pro mě jsi srab a bonzák, kterej mi to ani nevysvětlil, ani neobhájil nebudem se bavit a budem určitě oba spokojený

Norsko 1
30. 06. 2007
Dát tip
z: ... se nevracej

Jezuita
30. 06. 2007
Dát tip
Už to příliš rozoráváš,původně šlo o něco jiného.Sice padla facka ale nemusejí se provat hospody v celý čtvrti.

Zuzulinka
30. 06. 2007
Dát tip
dovoluji si s Tebou polemizovat, chytrá horákyně se naopak smí pouze domnívat, že ví, co si ostatní myslí a proč to dělají jinak už nemám potřebu se k tomuto dál vracet

Norsko 1
30. 06. 2007
Dát tip
začal bych sepisovat seznam ztrát fyzických, i těch morálních

Fouckault
30. 06. 2007
Dát tip
vítejte v totalitě.. přátelé.. začněte si zakládat nové nicky.. bude husto..

Norsko 1
30. 06. 2007
Dát tip
faktem č.1 v tuto ranní dobu je že jsou smazáni i dva karlove a to úplně

jt
30. 06. 2007
Dát tip
-přijde mi hloupý to sem vůbec tahat. co vím, vím od lidí, kterjm věřím. nenapsal jsem, že "moc dobře vím,že máte bejt smazaný", napsal jsem jen svuj názor -> co si myslim --to je jiný pískoviště ---ad.- ----myslím, že budeš -----myslím, že to co Ty říkáš, že armand nazývá fakty, jsou věci, který je tahle redakce schopná realizovat

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
honzo, na to jsem se tě ptal v několika mailých já ti ty otázky nebudu pokládat pořád..dokud nepřijdeš na nějakou odpověď

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
a co když jsem to video odsuzoval? ty přece nevíš, co jsem tam psal ale moc dobře víš, že máme bejt smazaný na furt - to neni vůbec divný? to video vidělo mnohem víc lidí na nově a nikomu to nevadilo, nikdo do novy nevolal, že je málo prostoru na diskusi.. tobě přijde, že ti ředitelé a ten právník sprostě lhali? "k tomu zbytečný šťouchy ohledně financování p." jak můžeš vědět, že jsem někde tohle psal? nehledě na to, že jsem to nepsal tys tam okamžitě napsal, ať nás smažou a nevracej nám nicky - myslíš, že si o tom nebudu myslet, žes nám chtěl jen uškodit nebo že jen lezeš do zadku? tobě přijde, že to, co armand nazývá fakty, jsou skutečně fakta?

jt
30. 06. 2007
Dát tip
na to se ptáš až teď. a ještě bez otazníku: do fóra jsem to napsal, protože jsem si to myslel. myslel jsem si to skrze to, že jsem se z reakcí dozvěděl, co se stalo, že to video (který je dost jednoznačně proti panu k. a nenabízí moc místa pro diskuzi) a k tomu zbytečný šťouchy ohledně financování p. - přišlo mi to osobně zbytečný - nevím, jestli mi to přišlo spíš zlý, nebo hloupý, každopádně se mi to nelíbilo ani kousek. neřek jsem, že někdo lže.

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
já vážně nevěřil, že bys moh bejt taková svině ptal jsem se každýho, jestli se třeba jen blbě nedívám ale ono jiný vysvětlení neni mrzí mě to

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
ne, nemá to cenu ty nechceš říct, proč si to do fóra napsal nechceš ani vysvětlit, proč tu lžu já a ne armand ty totiž nevíš já vim, tys to tak cítil, taks to napsal

jt
30. 06. 2007
Dát tip
30.06.2007 00:26:58 jt redaktor vidíš - jsme stejní - píšeš o něčem, o čem víš sotva půlku a ještě to červeníš .. (úsměv) ad1) ne ad2) ne ale zdá se, že Tobě jo. nedělej si zbytečný násilí. nechci, aby Ti bylo špatně .. = odpověď na obě Tvý otázky a bez zbytečnejch keců - jak sis přál

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
ne, honzo, tys nasral mě já se ptal jasně žes neodpověděl ani jednou, mě nepřekvapuje ani nevim, jak by se to dalo odůvodnit

jt
30. 06. 2007
Dát tip
30.06.2007 00:31:19 jt redaktor btw - neříkals, že chceš něco vysvětlit. __________________________________________________ hele - mám dole ještě práci - zametání & rovnání knížek & stírání prachu & vytírání a zejtra v sedm dát ven zahrádku, takže jestli se mě chceš jen snažit nasrat, stačí říct a ušetříme si čas oba - hm ?

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
30.06.2007 00:31:38 pozorovateI vysvětli to

jt
30. 06. 2007
Dát tip
30.06.2007 00:31:19 jt redaktor btw - neříkals, že chceš něco vysvětlit.

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
vysvětli to

jt
30. 06. 2007
Dát tip
btw - neříkals, že chceš něco vysvětlit.

jt
30. 06. 2007
Dát tip
nejseš hnusnej - možná jen kousek nasranej .. nikdo mě (pořád) nemlátí - nevím, o co se snažíš ?

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
hlavně žes to vysvětlil už se nedivim, že tě pořád někdo mlátí doufám, že jsem dost hnusnej

jt
30. 06. 2007
Dát tip
dík, žes to smazal.

jt
30. 06. 2007
Dát tip
vidíš - jsme stejní - píšeš o něčem, o čem víš sotva půlku a ještě to červeníš .. (úsměv) ad1) ne ad2) ne ale zdá se, že Tobě jo. nedělej si zbytečný násilí. nechci, aby Ti bylo špatně ..

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
s rebbeccou souhlas

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
tak diskutovat.. je mi z toho sice na blití, ale co.. "myslim, že se chovali velice nevhodně a bylo by hloupý je za to nelimitovat jen dík tomu, že jsou tu svým způsobem oblíbení/zavedení - snad i skrze to by mohli mít rozum a nemařit čas lidí, co ho nemaj tolik na řešení volovin - hm ?" "přijde mi, že když se někdo snaží Tě nasrat/zkouší, co vydržíš, neni hrdinstvím vydržet víc, než je třeba. pokud si tady někdo chce dokazovat svoji nedotknutelnost založenou na dlouhodobý tradici & spoustě frendíků, je rozhodně třeba ukázat, že takhle to nejde" tys nevěděl ani tu půlku napsal, žes ta díla nečet ale odsoudils to mezi ty frendíky jsi patřil i ty, neuvěřitelný armandova prohlášení ti nepřijdou zavádějící? že vella nezveřejnila díla, kvůli kterým nás smazala, neni divný? na to chci odpověď a na nic jinýho a nechci slyšet kecy, žes to myslel neosobně

jt
30. 06. 2007
Dát tip
vyznívá to, jako by se smazala skrze to, že se nedomluvila s armandem. víš sotva půlku, ale - aspoň tak. vynasnažím se *

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
napsal jsem "smazala se" tys to doplnil já vim, že se smazala, že nestíhala s prací doufám, že ti to stačí a už mi nebudeš psát mám tě za svini

jt
30. 06. 2007
Dát tip
je to zavádějící, cos napsal

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
já už ti napsal, ať mi nepíšeš co na tom nechápeš? nechci s tebou nic mít

pozorovateI
30. 06. 2007
Dát tip
ale já psal jen o tom, co jsou a nejsou fakta

jt
30. 06. 2007
Dát tip
doufám, že si tady někdo nemyslí, že by se rebecca13 smazala kvůli armandovi a pokud hej, tak že mu to už někdo osvětlil ?

Yann
29. 06. 2007
Dát tip
ale nie. mas pravdu, ze fakty su fakt len jedny.

pozorovateI
29. 06. 2007
Dát tip
fakt, faktum >> skutečnost, událost, skutek, ověřený jev

Yann
29. 06. 2007
Dát tip
niektori ludia maju ale rozne fakty, tak ktore su tie jasne?:))

pozorovateI
29. 06. 2007
Dát tip
yann: ne, fakta jsou jasný

pozorovateI
29. 06. 2007
Dát tip
zuzulinko, tohle je úvaha o faktech nevim, na co reaguješ o tebe nejde a nevim, jestli se má vůbec cenu bavit, když jsi napsala: 29.06.2007 13:45:49 Zuzulinka redaktor co bychom neudělali pro svá ega podepíšem, podepíšem ať naše jména skví se chvíli v popředí tohle už mi příjde vážně směšné a smutné zároveň:)( 29.06.2007 14:01:27 Zuzulinka redaktor malére...třištvrtina výše podepsaných ani netuší vo co go, jen mají touhu být rebelem proti takovým názorům se mi nechce nic říkat jako redaktorka mi nevadíš, naopak, ale ty tvý vyjádření.. chytrá horákyně ví, co si ostatní myslí a proč to dělají

Yann
29. 06. 2007
Dát tip
ukazka toho, ze fakty takehoto typu su dost tazko interpretovatelne, resp. vobec vylozitelne... ze jo.

Zuzulinka
29. 06. 2007
Dát tip
já Ti nevím, já bych to nepodepsala ani jednomu z vás a to tady jsem taky denně a čtu a výběruji že nepíšu obsáhlé kritiky a řídím se spíš vnitřním pocitem při čtení...no bohužel, jinak to neumím..při vstupu do redakce jsem na to upozorňovala jak sis jistě všim, poslední dobou není moc co číst a už vůbec ne co výběrovat a na poněkud váhavou práci redaktorů jsem si mimo jiné taky ztěžovala...v podstatě jsem tady vídávala jen výběry Honzyka, sidky, silence, sebe, Printa a jen velmi zřídka dalších co se týče časopisu byl nastíněn a nevím do jaké miry slíben, nelámala bych hůl, že nevyšel, či nevýjde v tom či onom termínu...pokud výjde bude to úspěch s dizajnem je to tak...mám ještě v živé paměti, když se zavedl dizajn současný, jaký to bylo peklo a šok...a zvykli jsme si všichni ještě se vrátím, musím končit

Winter
29. 06. 2007
Dát tip
Jako by si mluvil z duše. Celé Armandovo vyjádření zdá se spíše jako přání než skutečné body, na které je možno ukázat prstem. Byť nemám pohled do zákulisí. Taky si myslím, že 63 podpisů je opravdu hodně, zvlášť když se podepsala drtivá většina těch v poslední době aktivních, ne jen náhodných kolemjdoucích. Nějaké 2400 je pak číslo spíše směšné.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru