Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZakázané Jablko
Autor
Eternal
-Hele, Adame, pojďme něco podniknout.
Prosím Tebe, ty bys stále něco podnikala.. vtdyť je tu krásně.
-No jo, ale je tu nuda.
Tak co máš na mysli?
-Půjdeme do zakázané zahrady, ano?
Ale Evo, tam přeci člověk nesmí, máme to zakázáno.
-Pojď, bude legrace.
Co porád máš? Zase něco vyvedeme. Minule jsem kvůli Tvé zvídavosti spadl do té jámy, a od té doby mi nějak smrdí nohy. A víš co říkal starej, že ještě jednou něco provedeme, tak mi ty nohy mi zůstanou smrdět navždy a kdo ví co ještě..
-No jo, když jsi tak nešikovně lez po tý skále, tak se nediv.
Ale tu kytku jsi chtěla Ty. Chtěla sis jí dát do vlasů. A jen tu, která roste nad tou římsou, a né jinou. Raději se ke mně přitul a budeme si užívat ráje až do večera.
-Nechci se tulit, chci jít do té zahrady.
No dobře, tak si běž.
-Ty se mnou nepůjdeš?
Ne, já tu na Tebe počkám, pěkně v trávě, budu tady počítat beránky.
-Jo? Chrnět budeš, já to vím. Půjdeš se mnou! No vstávej!
Ale…
-Žádný ale, jdeš, a neodmlouvej!
Ach jo.
-Žádný ach jo, nevzdychej, určitě se Ti tam bude taky líbit.
Hmm
I prošli branou, a viděli nevídané, marně však na ně cedule u vchodu křičela: Stát! Zákaz vstupu! Je přísně zakázáno se dotýkati ovoce, i na zem spadlého. Je přísně zakázáno podléhati pokušení. Číst uměli, ale před Evou to bylo stejně jedno.
-Tak co, Adame?
Je tu opravdu nádherně, moc nádherně. Nepřestěhujeme se sem?
-Už se stalo, odedneška tu bydlíme, co by se nám mohlo stát?
Fajn, tak já si tady lehnu do trávy a budu koukat na to nádherné ovoce na těch urostlých stromech.
-Už chceš zase polehávat?
A co bych měl jiného dělat, když se ke mne nechceš tulit? Nechceš se mnou sdílet stejné místo až do soumraku?
-Pojď půjdeme se kouknout jaké to ovoce tady roste. Nic podobného jsem nikdy neviděla.
Já to ještě taky nikdy neviděl. Kdo ví jak to chutná.
-Tak to pojď zkusit.
Ale víš co bylo napsáno na té ceduli u vstupu?
-Jo vím, ale stejně tomu nerozumím.
Tak se pojď ke mně přitulit a hodíme to za hlavu.
-Ty seš hroznej, na nic jinýho nemyslíš.
Ale Evičko.
-Teď ne… pojď.
A vzala ho za ruku a táhla mezi stromy dál do sadu.
I zastavili se u statného stromu pokušení. Jeho plody byly nesmírně lákavé, červené, a ranní rosa se na nich třpytila. Ovoce žádalo, prosilo, aby bylo utrženo a snědeno. Adam si toho skoro ani nevšiml, toho zajímalo jen to JEDNO. Ale Eva byla naprosto unešená.
-Hele já to jedno kulatý utrhnu, ochutnáme ho, ano?
Ne, netrhej ho, kdo ví co to je za ovoce.
-Nemůže se nám nic stát, jsme přece v ráji, pod ochranou starýho.
Pojď půjdeme jinam.
-Ty bys nechtěl ochutnat to nádherně vypadající, něco?
Chtěl, ale raději bych ochutnával Tebe.
-Ale já to chci ochutnat.
A stáhla ruku na červený plod, zajiskřilo se, a plod jí zůstal v dlani. I počala ochutnávat, a poblázněna všemi chutěmi toho ovoce přesvědčovala Adama aby ochutnal to báječně chutnající něco. A podala mu ovoce ze stromu a on jej ochutnal, myslejíc opět jen na to jedno.
A padl blesk, zahřměl hrom! Oba padli na zem. A když zvedli obličeje, tak před nimi byla cedule: Game over, no more coin!
A nikde okolo žádné zahrady, nikde žádného ovoce, nikde žádného ráje, všude byla jen pustá Země. Jen Země, jejich prokletí, jejich naděje.