Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMirotické setkání loutek a hudby má smysl a hloubku
Autor
Petr Nechvátal
Díky příznivci loutkového divadla a kvalitní hudby Ladislavu Loisovi Tomešovi má město festival, na který může být právem hrdé a mít ho v prestižním zásobníku lákadel pro cestovní ruch.
Pohár přetékajících emocí
Každý, kdo se o tomto víkendu vypravil na 4. ročník Mirotického setkání loutek a hudby, nelitoval. Úsměv na tváři a zážitky z představení, které lze bez zaváhání řadit do „první ligy“ našeho kulturního bohatství, prozrazovaly, že se pořadatelé trefili do černého a lidé měli, co dělat, aby vydatné porce emocí tryskajících z účinkujících vstřebali.
Pravnuk Mikoláše Alše
Setkání zahájil mirotický starosta Milan Brunclík a pravnuk nejslavnějšího zdejšího rodáka Mikoláše Alše, pan Jaroslav Mikuláš Vojna. Tento umělec sám stále tvoří a kreslí obrazy, v nichž rukopis svého pradědečka nezapře. Rozmlouval s návštěvníky a ve stánku si mohli diváci zakoupit některý z jeho obrazů, stejně jako krásné vyřezávané marionety.
Přehlídku zahájilo alegorické představení Husy na Tahu Marky Míkové a A. Novotného. Ivan Hlas Trio zpestřilo sobotní odpoledne známými hity Aranka, Malagelo a písněmi z muzikálu Šakalí léta.
Teátr Víti Marčíka
Mišíkovským blues potěšil Petr Hilský s kapelou Jamsessžer. Divadlo Kvelb staví na velikosti, a to doslova – obří scéna s obřími rameny kolotoče byla vlastně dalším členem představení Kašpar Rek. První den zakončil s hospodskými rozkřičenými odrhovačkami Jim Čert, který si i přes pokročilou hodinu našel spřízněné posluchače.
Druhý den patřil především Teátru Víti Marčíka a komediantům točících se kolem tohoto kočujícího divadla. To vzdává hold pouličnímu hraní na tržištích a zapojování diváků do hry samotné. Vtipná Šípková růženka v Marčíkově úpravě rozzářila oči hlavně dětským divákům. Naopak předělaná klasika Rómeo a Júlie svým kabaretním pojetím a výlety do způsobu hraní ochotníků oslovila zase dospělé. Při tomto představení posílili ansámbl také vynikající kejklíř Vojta Vrtek a skupina Péro za kloboukem. Ta při svém odpoledním koncertu předvedla strhující výkon v přesně šlapajících lidových tradicionálech z pražských hospůdek, které hráli takřka s punkovým zabarvením. Novými písněmi i starými zhudebněnými soudničkami osvěžil Ivo Jahelka.
Jiří Bilbo Reidinger a Sylvie Krobová
Vrcholem festivalu byla na první pohled nesourodá dvojice klauna Jiřího Bilba Reidingera a písničkářky Sylvie Krobové. Dětské představení Kvak u Žbluňk této dvojice bylo jen jakousi předehrou jejich umu v kabaretním představení L´OMBRÉ – Stín. Klaun Bilbo bavil špičkovými pantomimickými gagy a Sylvie Krobová uváděla posluchače v trans svými emocemi přetékající hudební poháry svých písní, v nichž se vydává naprosto ze všeho a dojímá k slzám bez toho, že by sklouzávala k patosu nebo divadelní hysterii.