Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTajný agent
Autor
MorriconeTheGod
Vprostřed scény leží u opony na kusu hadru bezdomovec a drží transparentem s nápisem „Za 10 kč vám zazpívám!“. Náhle se ze zákulisí vynoří muž s pistolí udělá dva tuhé kotouly po stylu Jamese Bonda, uklouzne na banánové slupce, při dopadu na zem mu vyletí pistole. Rychle ji sebere jakoby se nic nestalo a agentsky se přikrčí k oponě s pistolí v pohotovosti.
Bezdomovec: Co to děláš?
Agent: (s velmi silným ruským přízvukem)Jsem tajný agent KGB, chápeš!? A Tady se bude střílet, civilisto!
Bezdomovec: Čet si to? (ukazuje na svůj transparent, Rus se nad něj nakloní a čte nahlas)
Agent: Cože! Tolik peněz? To je snad půlka mojí výplaty!
Bezdomovec: Nebuď škrt! Můžeš si sám vybrat písničku.
Agent: (vyloví z peněženky desetikorunu a hodí mu ji) Tady máš ty vydřiduchu! A ať to stojí za to!
Bezdomovec: (začne falešně) Vyletěla holubička ze skály…
Agent: Jaká holubička, Jezusmarja! Chci něco pořádného!
Bezdomovec: Jak pořádného?
Agent: Písničku pro pořádného chlapa! Hezky od podlahy!
Bezdomovec: Á vysoký jálóvéc!...
Agent: Psst! Zbláznil ses?! Jsem tajný agent, přestaň řvát nebo mě prozradíš! A teď vykliď prostor, protože jak přijdou Amíci, bude buch, buch!
Bezdomovec: Jé, Mohl bych ti pomoct?
Agent: A máš bouchačku?
Bezdomovec: Nemám. (zklamaně)
Agent: A jak mi chceš pomoct, když nemáš bouchačku? Kopneš je do holeně?
Bezdomovec: Třeba někam víš!
Agent: Co?
Bezdomovec: Chci říct, že umím kung fu! Jsem vlastně něco jako mistr!(vstává a šermuje rukama. Vykopne po čemž se okamžitě chytá za rozkrok a syčíc bolestí se skácí na kolena)
Agent: Sakra! Jsou tady, vem ten krám a drž ho pořádně! (vrazí bezdomovci do rukou jeho transparent a oba se za něj schovají jako za barikádou)
Na scénu přitancují kankán tři američtí agenti. Zastaví se a rozhlížejí se kolem.
Agent: Stůjte nebo střelím! (sotva to dořekne upustí bezdomovec transparent a zůstanou neodkrytí proti přesile. Američtí agenti na ně namíří zbraně. Bezdomovec zvedne ruce nad hlavu)
Agent: (rozzlobeně)Říkal jsem ti drž to pevně, nebo jsem ti to neříkal?! Ty Durak!
Bezdomovec: Tak sorry.
Agent CIA: Ták, zahoďte zbraně!
Agent: To tak ty Amíku!
Agent CIA: Jsi sám proti třem. Nemáš šanci.
Bezdomovec: A co já?
Všichni: Drž hubu!
Bezdomovec: Dobrá, dobrá! Já tady taky nemusím bejt. (odchází do zákulisí)
Na scéně na sebe míří. Bezdomovec zatím obejde za oponou scénu a vynoří se v zádech Američanům. Vezme víko od popelnice, která tam stojí, a přetáhne jednoho z agentů po hlavě. Ruský agent vystřelí a dostane dalšího. Třetí se otočí na bezdomovce a vystřelí. Ruský agent ho poté odpráskne.
Na scéně leží tři mrtví Američani a Rus přibíhá k ležícímu bezdomovci, který sotva dýchá a drží se za břicho.
Agent: Kamaráde, co ti udělali?
Bezdomovec: Koupil jsem to, ale říkal jsem ti přece, že ti pomůžu!(říká chraptivým hlasem, sotva dýchajíc) Poslouchej!
Agent: Poslouchám.
Bezdomovec: Musíš najít mou ženu a říct jí… a říct jí, že…
Agent: Ano, ano já vím. Řeknu jí to. (ztěžka zadržuje slzy)
Bezdomovec potom zavře oči a zůstane bezvládně ležet Rusovi v náručí. Rus ho položí na zem a jde si stoupnout před publikum.
Agent: Jak jsem slíbil – tak taky vykonám. Můj přítel mi zachránil život a já splním svou povinnost čestného muže… (zatímco mluví bezdomovec za jeho zády sebere peněženky Američanům a zmizí pod oponou)
Agent: Tak přísahám!(jeho ruka padne na prázdnou kapsu) Kurva! Kde mám šrajtofli?! (otočí se a vidí, že bezdomovec je v trapu. Tupě se podívá do publika a zatímco křičí zlostí, zatahuje se před ním opona.
KONEC