Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ach ty reklamy

28. 10. 2007
3
4
720
Autor
Lollo2

Známe několik druhů reklam:

 

·        Reklamy televizní (číhají na vás v útrobách televize a čekají, až ji zapnete)

·        Reklamy rozhlasové (při poslechu rádia se s nimi setkáte přibližně každých 5 minut)

·        Reklamy v časopisech a novinách (nejvíc jich naleznete v těch nejdražších, nejluxusnějších a nejbarevnějších časopisech)

·        Reklamy na internetu (bez nich by internet nejspíš zkrachoval)

 

Při sledování reklam je třeba mít na paměti jeden základní fakt. Reklamy tu jsou proto, abyste si koupili věci, které nepotřebujete, dokonce je vůbec nikdo nepotřebuje, ani výrobce je nechce, proto se je snaží někomu vnutit.

 

Dnes bych si ráda posvítila na televizní reklamy. Televizní reklamy existují především z toho důvodu, abyste si při sledování televize mohli odběhnout na záchod. Vyznačují se tím, že na vás vybafnou v nejnapínavějším okamžiku akčního či kriminálního filmu, navíc si za záhadných okolností zvýší zvuk. Je třeba být neustále ve střehu, mnoho slabších povah v této kritické chvíli utrpí šok nebo dostane infarkt.

 

Ten kdo má přehled (a nechodí tak často na záchod), ví, že reklamy v televizi propagují stále dokola toto zboží: prací prášky, prášky na hubnutí, prášky na hlavu, prášky na rýmu, hygienické potřeby (nejčastěji dámské vložky), žvýkačky, cocacolu a alkohol. Otázka zní: Proč? Mám podezření, že někde v utajených skladech v utajeném městě utajené země se vyskytuje nadbytek vložek, alkoholu, prášků všeho druhu, cocacoly a žvýkaček a Utajená Organizace Dodavatelů vyhrožuje prodejcům: „Neprodáš-li dostatek prášku Pereto, ani vložek Anikapku, přijdeme si pro tebe a tvoji rodinu a uvězníme tě v utajeném sklepení!“ Vystrašení prodejci nás proto stále zásobují reklamami, abychom se my, nevinní občané, chytli na vějičku a nakoupili jejich nepotřebné výrobky. Někdy se na nich objeví nápis „New“ a to nám má signalizovat, že se výrobce hluboce zamyslel, vzal do ruky prášek Pereto a přilepil zářivě žlutý nápis „New“. Občas, když má obzvlášť dobrou náladu, přemaluje celý obal.

 

Všimněte si, že televizní reklamy používají svůj vlastní slovník. Pro velký úspěch jsou zde často opakována slova: svěží, zářivě bílý, hebký, pocit jistoty. Domnívám se, že je to velmi důmyslný tah. Uvedené výrazy jsou natolik univerzální, že se dají použít na cokoliv. Například: svěží může být prášek na praní, zubní pasta, žvýkačka i vložka…

 

Další zajímavostí je, že v reklamách neuvidíte běžné lidi. Myslím, že v nich vystupují mimozemšťané. Vzpomeňte si třeba na malé dítě v jedné reklamě, které s nadšením pomáhá své mamince mýt nádobí a prohlásí: „Maminko, proč máš tak hebké ruce?“ Pomineme-li fakt, že žádné běžné dítě by nikdy dobrovolně nepomáhalo mýt nádobí, vsadím se, že i ta nejvyšinutější dítka tohoto věku mají obvykle lepší věci na práci, než sledovat, jestli má maminka hebké ruce po máchání v přípravku na nádobí. Nebo si představte skupinku mladých lidí, kteří se šíleně nudí a jsou velmi smutní, zčistajasna se před nimi objeví spása v podobě žvýkačky bez cukru. V tu chvíli můžete pozorovat jejich neuvěřitelnou proměnu. Všichni poskakují v rytmu hiphop a začnou vyřvávat na celé kolo:

 

„Se žvýkačkou Whitemint

 je tak krásně,

že můžem se bavit

a skládat básně…

tuctuctuctuc …..“

 

Chápete to? Mají snad takovou radost z toho, že si nezkazí zuby? Nebo si právě dobili baterky Duracell? Možná do těch žvýkaček výrobci míchají drogy, kdoví.

 

Kromě bláznivých dítek a omladiny se v reklamách často setkáte se syndromem choromyslných žen. Namátkou:

 

·        Žena, která s sebou tahá prášek na praní svetrů i do divadla, aby mohla při vhodné příležitosti každému s nadšením líčit: „Svetr mám tak hebký (svěží, zářivě bílý, pocit jistoty) protože používám tento prášek“ a vytáhne ho vítězoslavně z kabelky.

 

·        Žena, která je šťastná, že patří k těm vyvoleným, co mají menstruaci a může používat ty úžasné vložky s křidélky. Jen mi nejde do hlavy, proč na ně při předvádění kape modrou krev, což je jen další potvrzení mé mimozemské teorie.

 

·        Žena, která zhubla během pěti vteřin 152 kilo přímo před vašima očima po požití nebezpečně vyhlížejícího koktejlu v prášku.

 

Takže je jasné, že bychom měli zabránit invazi mimozemšťanů do našich televizí, než dojde k nějakému neštěstí. Navrhuji tento postup:

 

1.      Vezměte basebalovou pálku (nebo nějakou těžkou tyč)

2.      Postavte se před televizi a pořádně se rozmáchněte

3.      Roztřískejte televizi na malinkaté kousíčky

4.      Kupte si žvýkačku Whitemint


4 názory

Lollo2
18. 12. 2008
Dát tip
diky za tip:-)

Díky, konečně první fejeton o reklamě, kterej mě fakt pobavila a fakt má znaky fejetonu! Konečně se můžu inspirovat pro ten vlastní. Dávám tip

Montrealer
19. 11. 2007
Dát tip
Reklamy jsou tu proto, abyste si koupili věci, které nepotřebujete, za peníze, které sice ještě nemáte, ale můžete si je u nás výhodně vypůjčit... Dávám tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru