Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSoutěžní dílo 023
04. 11. 2007
4
12
1059
Autor
SoutezHaiku07
Sepuka
sepuku mrazem
spáchalo hned několik
jezer najednou
sepuku mrazem
spáchalo hned několik
jezer najednou
12 názorů
Pišta_Hufnágl
05. 12. 2007Dorota Máchalová
18. 11. 2007
až na tu sepuku skvělá haiku. obsahem i formou. ale ta sebevražda by byla dobrá, pokud by autor zachycoval skutečnou událost. zde se domnívám, tomu tak nabylo. Nebo že by několik jezer najednou udusilo všechny své ryby?
Ale když já svůj dotaz sem vkládala, ještě se mi to neobjevilo na obrazovce. Podívej na ty časy, míjeli jsme se skoro :-)
Jo, já taky nevím, co je to sepuka. Ty mi poradíš, Ša-gej, když dáváš tip, že? A já už musím končit, protože bych se nedoplatila za připojení. Zítra budu možná pokračovat.
"Samotný rituál seppuku sestával z meditace, složení krátké básně (haiku), většinou na téma pohrdání smrtí a samotné sebevraždy. Vzhledem k obrovskému nervovému vypětí ale rituál byl málokdy dodržen se všemi náležitostmi, které včetně provedení obou řezů trvají okolo třiceti minut. V běžném životě se seppuku provádělo většinou tak, že samuraj napadl na wakizaši a pobočník mu setnul hlavu."