Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSoutěžní dílo 064
06. 11. 2007
4
15
1128
Autor
SoutezHaiku07
Za oknem v trávě
pod smaltovaným hrncem
roztál sněhulák
15 názorů
Pišta_Hufnágl
06. 12. 2007Dorota Máchalová
21. 11. 2007
Tady mi zase nabíhá ta free verze:
Pod smaltovaným hrncem
roztál sněhulák.
Nebo jen:
Pod hrncem
roztál sněhulák.
ok, možná máš pravdu, ale nelíbí se mi Sněhulák taje, je to křečovitý. Co třeba: taje sněhulák?
jsem rád, že mě máš rád :o) jsem po letech týden na Písmákovi a už mám takovéhohle sympatizanta. super. ale ke kritice. Autorova varianta popisuje situaci, která se stala a basta. Něco v duchu: za oknem roztál sněhulák. Moje varianta posouvá báseň do přítomnosti: hleďmě, co se to děje? a vede čtenáře k úvaze nebo zamyšlení. A v tom, je opravdu velký rozdíl. v čase.
proč si si tak jistej jorele že tvoje verze je lepší he? To sněhulák taje dává důraz na slovo sněhulák a je to moc slabikářovitý.
Říkám, chytrej až na půdu takový mam nejradši
jedinou závažnější výhradu, kterou mám, je poslední řádek. Podle mě chybí autorovi vetší praxe nebo se jedná o příliš narychlo spíchnutý kousek. Oč je totiž lepší následující verze!
Za oknem v trávě
pod smaltovaným hrncem
sněhulák taje
Kvůli autorově lenosti tip nedám.
Buď "v trávě" nebo "roztál". Jedno z toho je pro haiku nadbytečné. Nápad však dobrý.