Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSoutěžní dílo 073
07. 11. 2007
9
18
1059
Autor
SoutezHaiku07
zimné
poryvy vetra
ohýbajú konáre
tiež sa ohýbam
poryvy vetra
ohýbajú konáre
tiež sa ohýbam
18 názorů
Pišta_Hufnágl
07. 12. 2007pozorovatel
04. 12. 2007
Paulart: Já tomu rozumím tak, že se člověk schýbá pod těmi větrem zmítanými větvemi (třeba když jde po chodníku)
jorel: myslím, že počet slabik je v pořádku - tiež/sa/o/hý/bam. Tohle haiku se mi líbí čím dál (nej)víc.
Dorota Máchalová
21. 11. 2007
katugiro - díky za nápovědu :-). Ano, je to dvojí druh ohýbání. To jsem tam na první pohled (ani na druhý) nevyčetla. Hloupému napověz :-).
Paulart: třeba společenské větry u nás zachycené příslovím: kam vítr, tam plášť
Je to zvláštní, ale tady nemohu souhlasit s místními odborníky Derem a jorelem, a to kvůli poslednímu verši. Není tu jasné, co způsobuje ohnutí autorovo, zda vítr (ale pod větrem se člověk neohýbá, vítr může člověka popohnat, možná i porazit, ale ohnout?), či stáří. Ale jaké má stáří souvislost s větrem? Nebo se shýbá, aby si zavázal tkaničku? A nebo k batohu, aby si z něj vytáhl větrovku?
.dunaj. : v tom případě moc pěkné. škoda, že to neni slabičně haiku (poslední řádek má o slabiku víc). Někdy je velmi obtížné zpracovat myšlenku tak, aby i slabičn vyhovovala.
Přesto dám tip. Osobně se mi tu líbí několik básniček ještě víc, ale tato je rozhodně nadprůměrná. Můj další pocit je směřovaný k autorovi samotnému a je v podstatě prostý: autor umí psát.