Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSoutěžní dílo 090
09. 11. 2007
0
15
992
Autor
SoutezHaiku07
Smog
je to lup nebo popel
co mi právě spadlo do kafe?
15 názorů
Pišta_Hufnágl
07. 12. 2007Dorota Máchalová
23. 11. 2007
Prouděním kávy jsem vás nechtěl zatěžovat :-) Už tak je to pro nás fyziky amatéry... však víte.
k.: Teď ještě tu o Bernoulliho rovnicích, rozumbrado. :o)
Samozřejmě jsem povrchové napětí tekutiny v šálku /pro zjednodušení ji nazývejme kávou/ vzal v potaz. Proto píšu o vitaminových tabletách.
Více kovu v organismu -> otrava. Pardon, špatný vývod. Více kovu v organismu -> hustší (ró) lupy -> od jisté hranice gravitace přemůže povrchové napětí a lup klesá.
Ano, i pro nás fyziky amatéry je to... poměrně absurdní. ;o)
Měl bys někdy zajít do kavárny a vyzkoušet to v praxi :-) Lup, ani smítko popela velikostně srovnatelné s lupem, nikdy nepřekoná povrchové napětí hladiny kávy. Leda že by servírka špatně vypláchla šálek, fuj. Nebo došlo k nějaké jiné, nepředvídatelné, a zcela potápěcí okolnosti. Fuj!
Reformulace by pomohla.
katugiro: O hladině nepadlo slova. Já z textu chápu, že objekt hladinu již protnul a nyní nezadržitelně míří ke dnu hrníčku ztráceje se tak autorovi rapidně z dohledu.
V tom případě bych doporučil vysadit vitaminové tablety s příměsí stopových prvků železa, manganu a zinku. ;o)
Motiv padání na hladinu je nějak oblíbený :-) Jinak je to podle mě příliš vzdálené obecně přijímané formě haiku - verše, kigo, kireji...