Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSoutěžní dílo 096
09. 11. 2007
2
12
771
Autor
SoutezHaiku07
Páteční večer
Všichni koukaj na bednu
Prázdná hospoda
12 názorů
Pišta_Hufnágl
07. 12. 2007Dorota Máchalová
23. 11. 2007
Také tam cítím ty dva předěly, to je dost na malé haiku. A nemohu souhlasit s jorelem - ten obsah není dobrý, chybí tomu síla objevu. Zde jsou "objeveny" jen souvislosti: Proč je v hospodě prázdno? Inu, že všichni koukaj na bednu :-) Ono prázdno, nic, ve které haiku často vyplyne, by mělo být vykoupeno tajemstvím přesahu.
dobrý obsahem, škoda té ironie, která k haiku nejde a navíc se odráží ve zvolených výrazech. jinak jemně lepší nadprůměr.
To je jak pozvánka na Rady ptáka loskutáka, máš pravdu. Ale koukaj na bednu je podobného ranku, to mi zase evokuje podvečerní Kolotoč.
Mně se ten druhý verš nelíbí celý - tady jsem se, pravda, trochu unáhlil. Popřemýšlím.
Dva potenciální předěly, jedno haiku. Druhý verš je příliš bezobsažný, než by to jako experiment mohlo fungovat.
Pokud za předěl vezmu místo mezi 2. a 3. veršem (a z prvního udělám např. "v pátek večer"), pak bych doporučil použít místo "koukaj' na" použít spíše neutrálnější "sledují", aby se vyvážila slangová bedna.
A ani tak mi ten obraz nepřijde příliš zajímavý.