Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSoutěžní dílo 130
14. 11. 2007
15
25
1339
Autor
SoutezHaiku07
Nad peněženkou
vrásčitá tvář v ušance -
fronta narůstá.
25 názorů
Pišta_Hufnágl
10. 12. 2007
Ale ono právě "stačí napsat několik samostatných slov"... Ušanku nosí málokdo, zpravidla se pod ní rýsuje vrásčitá tvář, spolu s prodlevou nad peněženkou (peněženka, fronta narůstá - je zřejmé, že stojí u pokladny) v českých zemích jednoznačně identifikuje starého muže v šatech vyšlých módy, situace, kterou zažil každý, kdo chodí do obchodu.
Tvá poslední věta naznačuje, že chceš oponovat, aniž bys měl čím. V tomto haiku je naprosto jasné, že se ony tři řádky dějí v jeden okamžik, stejně jako je to jasné u jiných haiku. Vždycky by ses mohl, i nad japonskými klasiky, zapřít a říct - nikde není patrné, že spolu ta slova souvisí! Dokonce si myslím, že bys to mohl říct o jakékoliv jiné básni.
Nemá cenu se přít, protože to prostě jasné není. Ta tvář může klidně zvracet, když "něco" (patrně také pouze je) v ušance:) Jako lidé se patrně domnívají, že stačí napsat několik samostatných slov souvisejících z nějakou situací, převážně tedy v prvním pádě, a že to bude jako haiku?
Tohle haiku má tři řádky a nikde není patrné, že ty tři řádky se "dějí" v jeden okamžik nebo že spolu vůbec nějak souvisí.
Tak to zkus napsat - v konkurenci dalších pseudohaiku by se to i docela ztratilo :) Nevím, co Ti mám vysvětlovat o haiku a asi nemá cenu se přít, je-li "vrásčitá tvář" důležitá...
Je. Jako existuje?
To by se dalo psát:
spočívám v bytí
existuji v jsoucnu
zkrátka jsem - fronta
:))
Nic nedělá, jen tam tak je, myslím :) Vrásčitá má bezpochyby význam, určitě přijdeš na to, jaký.
Nějak nemám rád takový ten typ strohého sdělení, kdy vlastně nikdo neví, co vlastně vrásčitá tvář and peněženkou dělá, což je poměrně důležité, možná důležitější, než že je vrásčitá.
Dorota Máchalová
30. 11. 2007
Obrázek z města. Jiní jsou netrpěliví, někdo si zapíše haiku. To je styl života. :-)
dobrý popis. sice mě neoslovuje, ale je to jasný nadprůměr. autor si zaslouží pochvalu.
Růže podzimu
15. 11. 2007
"Jako bych to viděl", přesně.
Ale raději bych to viděl jinde, než mezi haiku, tady tip nemůžu dát.