Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVyvolený národ
Autor
Spvrivs
Po zmatení jazyků se začaly oddělovat i víry. Jednotní lidé měli jednu víru, ale rozdělení, zmatení Zloduchem Ničitelem, věřili každý národ jinak. To proto, že Ničitel vnášel do víry chaos, aby lidé zapomněli na dobrého Ducha, jejich stvořitele. A dařilo se mu to dobře.
A tak si Duch řekl: "Lidé na mne zapomínají a jejich víra je zmatená. Musím aspoň jednomu zjevit pravdu o sobě, aby se ke mně lidé vrátili."
I díval se Duch po světě a hledal dobrého člověka, který by pravou víru uchovával. Hledal dlouho, ale nakonec našel jednoho, který žil dobrým životem.
Shlédl Duch k tomu člověku a zjevil mu své tajemství: "Já jsem Duch, vládce Všechna a stvořitel celého světa. Jdi doprostřed světa a usaď se tam a uchovávej pravou víru živou, neboť ona je dobrá a pravdivá.
A uposlechl ten člověk a odešel se svým lidem do země nacházející se uprostřed světa. Tam uchovával pravou víru v Ducha a jeho stvoření a předával ji svým potomkům.
A co bylo dál? To najdete v Bibli...
Židovský národ nebyl vyvolen náhodně, aby nesl víru v Pravého Boha. Jednak byl Abrahám morálně vhodným objektem k tomu, jednak bylo v jeho možnostech usadit se na strategickém místě, odkud se dá víra šířit do celého starého světa.
Když čteme v Bibli rodokmen Izraelitů, nabízí se nám relativně malý počet jmen. Jak se lidi tak rychle rozmnožili a proč žili tak dlouho? Odpověď tkví zřejmě v tehdejší mentalitě. Mnoho národů členilo své dějiny na období spojená s vládou jednotlivých panovnických rodů. Tak tomu zřejmě je i v případě knihy Genesis, kde jedna konkrétní osoba znamená národ a "její" věk může zahrnovat několik generací. Ale pozor!!! V dalších knihách už osoba=osoba.
Přeji mnoho příjemných večerů nad Písmem.
Robert Benno Š. - Spvrivs Asidivs