Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSoutěžní dílo 192
30. 11. 2007
4
13
797
Autor
SoutezHaiku07
Prázdná lavička
domov srpnových lásek
mlhou se halí
13 názorů
Pišta_Hufnágl
10. 12. 2007
dodal bych, že má i další atributy pravé haiku , tzv. zařazovací slovo - srpnové a dělící pauzu na konci prvního verše.
pro mne to je haiku, drobný příběh, lyrika, ne příliš osobní, spíše obecně uchopitelné, nabízí vlastní dovětek, jediným nedostatkem je ... srpnových ... neb na lavičkách se randí nejméně 5 měsíců, ale i tak se i líbí.
"Domov srpnových lásek" tam nemá co dělat. Nabízím variantu:
Dnes tu nejsou -
prázdná lavička
zastřená mlhou.
Tohle nemá s fantasií nic společného. Každé slovo má nějaký význam. Skutečnost, kdy nějakému slovu přikládáme jiný význam se nazývá mýlka nebo neznalost pojmů, nikoli fantasie. I fantasie má svou definici, doporučuji vyhledat a ujasnit.
No jó, to si pak ale každý může jakékoliv slovo vnímat po svém, to bychom se moc nedomluvili, nemyslíš?:)
StvN: pokud vnímám srpnovou lásku jako snoubení pozvolna končícího se léta s matně se rýsujícím podzimem, tak tato haiku má své haikuistické obsahové opodstatnění.
Jorel - srpnové lásky a haiku? Nevim nevim. Kdysi mi někdo psal, že poetika do haiku nepatří.
Pravda, druhý by mohl být civilnější... a třetí taky. Ale líbí se mi, vidím tu chvíli.
Dorota Máchalová
01. 12. 2007
pěkné. líbí. čistá haiku, která rozhodně neurazí, ale naopak jemně potěší. tip