Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoslední noc
Autor
Marcela.K.
ten pocit nepoznáte
dívat se na lůžko
kde srdce ještě bije
dech krátí se
občas vynechává
však člověk člověk stále žije
Jen šedý stín
zastřel už všechno kolem
nač rozsvěcet
Světlo už jinde čeká
doprovod
teplá dlaň
co čeká na člověka?
Otvírám dveře
každou chvíli
celou noc hlídám
konec který tuším
do rána okna
opět probouzí se
snad cestu ukázat
jedné bolavé duši
Černá noc byla
poslední nocí spánku
odnesla sny
které se nesplní
noc která umírala
měla na kahánku
napsané křídou
Jsem nocí poslední...
42 názorů
Na tvou sbírku se určitě časem podívám,ted´ se ale napojuji na internet v tak hrozných podmínkách,že stihnu udělat jen ty nejzákladnější úkony.Napojoval jsem se v knihovně,ale ta je a bude zavřená,takže se napojuji "tak různě" ,což někdy vypadá docela hrůzně.
Marcela.K.
09. 08. 2018Psaní může být terapíí. Já píšu od mládí, s přestávkamy, které si vynutil život - křídla mi přistřihly děti, manžel kupodivu ne. Věděl, co si bere a u nás se přesně potvrdilo to, co se říká - protiklady se přitahují. Alespoň tak měly naše děti širší záběr.
Ve zkratce najdeš můj profesní život ve sbírce, která mi vyšla už před deseti lety - Anděl se dívá klíčovou dírkou. http://www.pismak.cz/index.php?data=readcoll&id=5636Tehdy jsem musela psát...dnes se už tomu "musela" usmívám...
Výhodou nás,kteří píšeme,je to,že poezie může někdy působit jako takový emoční ventil. Někdy se může člověk z ledasčeho tak nějak vypsat. Mně se ale taky někdy stává,že mě básně zatahují do problémů hlouběji a hlouběji. Je těžké se tomu ubránit. Poslední dobou se mi ale stává,že ty negativistické básně začínám korigovat,pořád je přepisuji,aby nebyly tak temné a ono to snad funguje jako jakási sebevýchova.
Marcela.K.
09. 08. 2018Byla jsem...dnes už jsem "správně zdevastovaná" v ID doma ...tu práci jsem milovala, ale kupodivu se mi po ni nestýská. Asi díky době, která otrávila vztahy mezi lidmi...těch profesních básní a textů tu mám hodně, abych se mohla vracet. Zapisovala jsem si své pocity s přidanou "boží" hodnotou ;-)
Jsi jako zdravotní sestra smrti mnohem blíž než já a když napíšeš takovouto báseň ty,je to autentické a čtenář tomu věří. Já bych se takovéto básně neodvážil psát. Zato o temném lese , který si v sobě nosí každý z nás a ve kterém mnozí zabloudí,toho vím opravdu dost.
Tip za báseň.