Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePromočený
16. 03. 2008
14
24
2934
Autor
Houmeles
bublinou v louži
vleče své harampádí
zmoklý houmeles
24 názorů
Na diskusi to je možná pro tebe, jestli máš bordel v používání předložek před, v, za....
No, to je téma na diskuzi! Já vlastně mohu stát v zrcadle, že, protože můj obraz se tvoří až za jeho plochou. Je to asi jiné tvrzení, než když řeknu, že stojím ve dveřích. To znamená, že nestojím v místnosti až za nimi. Hm hm...
Když jsme u optiky, tak formulace bublinou v louži, by byla obdobná, jako bys chtěl napsat, stojím v zrcadle.
No to by potřebovalo nějakého odborníka přes optiku, kde se vlastně ten obraz odráží, zda na vnitřní či vnější stěně bubliny. Mám pocit, že na vnější stěně (vypouklé) bych musel být větší. Na vnitřní (vyduté) zmenšený. Je to tak? Ptám se, protože nevím. Musím to prozkoumat :-)
Darmo-šlap
17. 03. 2008
Nenapadlo mě, že se odráží. Pak to formulovat spíš s předloužkou NA bublině?
jorel, díky za uznání :-). V bublině na hladině louže, když máš v pořádku zrak a dáváš pozor, se opravdu zalédneš, úplně malinký. Prostě jsem v té bublině uviděl sám sebe.
na hranice dobrého a nehaikovatého. Jako celek zajímavé a s hlebší rovinou. Koncepčně výtečné. Ale ten fokus na bublinu v louži je příliš neúměrný zmoklému houmelesovi. nevím, jestli běžný čtenář dokáže kleknout k hladině louže a sledovat v ní houmelesův obraz, protože jinak je to do očí byjící rozdílné měřítko vykonstruovaným prvkem.
*
jinak musím houmelese označit za jednoho z nejlepších autorů haiku, co tady čtu a snad vůbec v ČR znám. Jeho díla jsou svěží, neúnavně respektuje 17 slabik a přesto jsou nevšední, neomšelá, ze života atd. možná jsou to více senriu nebo obsahem "moderní haiku", ale pro mě je v nich klasiky více než dost.
malinka_hvezdinka
16. 03. 2008
Ale to je obyčejná bublina po velký kapce. V ní se všechno odráží a ten, co jde kolem ní, nejdřív.
(to, že jsem se sem mrkl, neznamená, že dychtím po avízek.. opravdu ne.. to jen tak pro pořádek; do budoucna)
:-)