Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sefejeton pro pana profesora
Autor
Fenn
FEJETON
Máme napsat fejeton. Ale já nevím, o čem mám psát. A psát o tom, že nevím, o čem mám psát nám už náš milý pan profesor Zálešák zakázal.
Měla jsem hodně nápadů. Tak například: Psát o lásce. Ale na hodině češtiny jsme se dozvěděli, že psát fejeton o vážně vážných, ba tragických věcech je zakázáno (taky), jelikož by sme se dopouštěli cynismu. A po několika týdenním studiu prací romantických autorů rozhodně nepochybuji, že láska tragickou opravdu je. Jiný nápad?
Dalším horkým kandidátem byl fejeton o mužích. Začala jsem něco na toto téma formulovat, ale po několika řádcích mi bylo jasné, že by z toho vznikl feministický text plný nadávek na pány tvorstva (hahaha) a jejich nadřazenost a na postavení žen v minulosti. I když musím podotknout, že v některých arabských zemích se jejich pozice za několik staletí příliš nezměnila a nepomohla tomu ani globalizace a emancipace žen. To, že musí chodit dnem i nocí zahaleny v černém šátku a nikdo kromě manžela z nich nesmí vidět ani nos, mi osobně v dnešní době připadá trochu přitažené za vlasy. No vidíte. Už to začíná.
Pro inspiraci jsem se také podívala na jisté literární stránky. V kategorii fejetony bylo spoustu děl s tituly jako „Prase bradavičnaté“, „Kráska a zvíře“, „Naši milí pupkatí pánové“ , beroucích si na mušku pana Paroubka, jeho vztah s překladatelkou („Na muži mi připadá sexy jen mozek, ne tělo.“) a naše drahé politiky obecně. Pár z nich jsem si přečetla, a docela se zasmála. Avšak psát miliontý první fejeton o korupci v našem státě, o nesmyslných výmyslech a jiných perličkách administrativy mi přišlo jako přidávat korunu k bohatství pana Krejčíře, který teď asi popíjí drink někde v Jihoafrické republice a dělá dlouhý nos na českou policii a justici.
Další možné téma bylo vzít si na paškál školu. Ale psát fejeton o škole a učitelích mi přišlo krajně nerozumné, když jsem vzala v úvahu, že jeden z nich ho bude (až přijde čas) opravovat a že výsledku se dočkám možná už před předáváním vysvědčení.
Nakonec jsem si vybrala nejaktuálnější ze všech aktuálních témat. Fejeton.