Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seneviem ci tento mesiac este mozem pridat jedno nove dielo
15. 07. 2008
8
17
3214
Autor
Vole
Tento pribeh je o Patrikovi. Bol oceneny styrmi Zlatymi Henrietami a ziskal Ocenenie Poviedka Trisvrte Roka na Festivale v Hurbanove.
(š
č
ž)
Dej sa zacina tak, ze hlavny predstavitel Patrik mal v izbe muchu. V snahe zabranit tejto muche v dalsej aktivite sa Patrik rozhodol, ze tuto muchu skusi zabit. V tejto casti deja sa dozvedame, ze Patrik bol vlastne povolanim taxikar, a po vikendoch si privyrabal na hracych automatoch. Patrik byval v dvojizbovom byte, nedaleko ulice, kde vyrastal. Patrik mal vysoke hnede vlasy, bol strednej postavy, & mal rad jablkove pyre.Patrik nema nejaky vyrazny vztah k hudbe, ale obcas v taxiku pocuva blues a jeho oblubena piesen sa vola "Hey George, ty si ukradol Carlsonovi pistol!" od Georga Carlsona.
Mucha byvala tiez v dvojizbovom byte (Patrikovom). Povolanim bola mucha. Zatial nemala nejake ambicie robit nieco ine, vsetky jej kamaratky tiez vykonavali len tuto funkciu muchy, tak ani nemala motivaciu snazit sa ziskat nejaku vyssiu kvalifikaciu, najst si lepsi job atd.. Mucha bola tiez strednej postavy, tiez mala celkom rada jablkove pyre, a takisto ako Patrik nemala nejaky vyrazny vztah k hudbe. V podstate nebola vobec narocna, vypocula si hocico. Vlastne toho s Patrikom mali vela spolocneho. No len Patrik tuto muchu chcel teraz zabit.
(ť
ľ
á
í)
Zohnal si noviny od susedky, a rozmyslal, kedy si mucha sadne. Autor dramatickym stylom opisuje prenasledovanie muchy. V napinavej scene ked sa Patrik rozhana novinami a sustredi sa na to aby trafil muchu, vyrusil ho hlas od dveri.
"Pan Molekula!" Bola to susedka, ktora Patrikovi pozicala noviny, a chcela mu naznacit, ze by si tieto noviny este rada precitala, lebo v nich bola este 1 dobra krizovka.
Samozrejme, ako to uz chodi, Patrik muchu nezabil, zalubil sa do nej, lenze mucha sa nakoniec dala dokopy so susedkou.
Tato poviedka mala velky uspech a bola prelozena do viacerych jazykov, okrem ineho aj do Nemciny!
(
é
ú
ô
ä
ň)
17 názorů
nojo, typická moucha
..ale hej už dlouho hledám podobnou literaturu!.)) paradni vytah*
jarmila Moosová
už jsi se pozeral na jeju autorskou stranku?
mozes, jistěže možes.P
Najmladšia
15. 07. 2008Najmladšia
15. 07. 2008paradajka radodajka
15. 07. 2008
nonchalance: nie nie sak ja som tuto vybornu velice uspesnu poviekdu iba recenzoval:)..ale diki:) &ako bolo v ostrave?
reno:dik bracho teme raf
rajcinka: som myslel ze to bude zahadny zivocich drevokocur:) toto je Patrik: http://www.partypeoplenortheast.co.uk/1586.jpg
dancer: no mne zase vyslo ze 3421 much za chvilu pozere Patrikovi vsetkych gumovych medvedikov :) ale to je jedno, tez mi odlahlo potom ze pohoda :)
paradajka radodajka
15. 07. 2008Nonchalance
15. 07. 2008paradajka radodajka
15. 07. 2008
rajcinka: dakujem moc!! uz vim teda..dik:)
petrusha: mas pravdu..oki..dam ich tam...aj tebe dakujem!:)
aké sú to vysoké hnedé vlasy?
a ozaj, po slovensky by to nešlo?
slovenčina má všelijaké také tie čarovné písmenká
ako
š
č
ž
ť
ľ
á
í
é
ú
ô
ä
ň
a tak ...