Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Já a Anna

03. 09. 2008
0
4
754
Autor
žvahlav

„Občas jsem se tak cítil. Sám, kymácející se ve větru, na samém vrcholku hory. V tom, co bylo pode mnou, byla síla. Vše špatné i dobré čím jsem prošel. Všechno co jsem prožil. A přesto jsem trpěl pocitem, že se do mě opře jen o málo větší vítr, já s bolestí spadnu až na samé úpatí.“

„Ani nevíte, jak já Vám rozumím.“ Řeklo to něžné hloupé stvoření, které mě celou dobu s účastí v očích sledovalo. Nesmál jsem se, potřeboval jsem účast. „Děkuji Anno!“ Přišla servírka. „Dáte si také ještě skleničku Anno?“ Zeptal jsem se. Objednal jsem pro oba. Anna byla veselá dívka. Potřeboval jsem jí!

Žili jsme na periferii v garsonce. Měli jsme malý byt. Tvořený jen jednou místností. Kuchyňský koutek, jídelní stůl a postel na které jsme spali a milovali se. Záchod a koupelnu jsme měli v jednom, jeden lavór na vše.

Byl jsem v tu dobu šťastný. Dělal jsem s radostí běžné věci. Pral jsem, uklízel, chodil nakupovat. Naučil jsem se, jak se říká, v tom chodit. „Dobrý den, máte papír? Ne, ten ne!“ Ztišil, ale zdůraznil jsem hlas. „Myslím tapír na utírání gouna, na zadok, tapír na utírání zadoku!“

Šplhali jsme s Annou po žebříku. Jak se zpívá ve staré tklivé jazzové písni. Až do nebeských výšin. Jenže jak v písni, tak ve skutečném životě následoval pád a "konec všeho."

"Neodjížděj!" Anna klesla na kolena. "Prosím tě." Rozvzlykala se. Odvrátil jsem se od ní. Hořce plakala. Přidal jsem plyn. Zahlédl jsem ji ještě ve zpětném zrcátku. Stále tam klečela. Někde na silnici, mezi poli, uprostřed světa, sama.


4 názory

Alojs
03. 09. 2008
Dát tip
ty jeden gouňousi :) asi ano, když jsi na literárním serveru a stojíš o hlubší kritiku :)

žvahlav
03. 09. 2008
Dát tip
ješiš to jsou gouna!!! co na tom záleží???? hííí íí ííííí Lucije bílá do celého světa! Lucije bílá je mentální kámo! Lucije bílá všade!

Enek
03. 09. 2008
Dát tip
před nebo za oslovením, prosím tě, dělej čárku: „Dáte si také ještě skleničku, Anno?“

Alojs
03. 09. 2008
Dát tip
neuniklo mi něco? nějak si nejsem jist dějem... ... jinak mě dost vyrušovaly chyby v textu. haprující interpunkce a špatná formulace přímých řečí. ... jinak kvituju jednohubkovou délku.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru