Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNevydařená schůzka
30. 09. 2008
6
9
1962
Autor
macecha
Schůzka dopadla přesně tak, jak dopadnout měla. Prostě se nekonala.
Když vyšla z bytu, měla ještě nějaké povinnosti, ale protože bylo dosti času do začátku schůzky, nijak nespěchala. Zajela k matce, postarala se o ni, zašla si na oběd, dala si kávu a jak se pomalu blížila hodina setkání, ztrácela hlavu!
Vypadala docela dobře, na to kolik je jí let, vzhledem by určitě neodradila, i společnicí uměla být dobrou, pokud o nic nešlo, to si také vyzkoušela, ale tady šlo evidentně o schůzku dvou lidí, kteří již nechtějí být sami a možná by to spolu i někam dotáhli. Ale, jak tak postávala kousek od místa, kde se schůzka měla konat, pomalu dostávala strach. Strach z toho, že se ztrapní, to by nesnesla, strach z toho, že někoho raní, to by jí také mrzelo, ale strach vůbec z toho setkání, protože dotyčný jí dal při hovoru , který spolu vedli den předtím v telefonu jasně najevo, že to myslí vážně, že se mu líbí, vyhovuje mu, dle jeho prvního dojmu po všech stránkách . A to i přesto, že ho na možná úskalí vztahu s ní, varovala.
Je to hnusné, ale schovávala se za sloupem a pozorovala náměstí. Viděla ho přicházet. Fotografie nelhala, byl to pohledný muž, vykračoval rázně , v ruce kytici květů.
Popadla ji panika. Co má dělat? Utéci! A hned!
To se jí, při pohledu na toho muže, honilo hlavou. Telefon! Aniž by si to uvědomovala, vytočila jeho číslo. Viděla ho, jak z náprsní kapsy vytahuje mobil a přikládá si ho k uchu. A řekla mu "promiňte, já nepřijdu, není mi dobře, snad příště, ale spíše ne, já jsem si to rozmyslela. Vím, že jsem měla zavolat dříve, ale došla jsem k tomuto rozhodnutí až nyní, tak se nezlobte." Ještě slyšela nějaké zvuky, ale vymáčkla telefon. Dívala se na něho, jak tam bezradně uprostřed náměstí stojí a kroutí nevěřícně hlavou. Bylo jí ho líto, ale ukázat se prostě nedokázala. Utekla jak malé dítě. Ani neviděla, kam šel on.
Prostě, zklamala jeho, sebe a konečně došla k poznání, že náprava u ní neexistuje. Délka jejího "samožití" se na ní nesmazatelně podepsala a ona si uvědomila, že by ji to asi pronásledovalo stále a nedokázala by se už změnit. Bylo již pozdě. Byla stará a zůstane navždy sama, protože prostě nedokáže tuto skutečnost překonat. A jasné je i to, že již nikdy nebude zkoušet s někým se seznamovat. Tak se sama za sebe styděla, až se jí udělalo nevolno a chvíli myslela, že snad upadne.
A přitom ráno se tak těšila, doufala. Uplynulo pár hodin a je po všem. A je to tak dobře. Nerada by někomu ničila život.
Je to divné, ale když přišla domů, byla ráda a cítila velkou úlevu. Asi tomu muži zkazila dojem o ženách, pokud však opravdu někoho hledá, určitě tu svoji pravou najde. Měl na to! Ona ne! A tak mu bude držet palce a přát mu hlavně, aby už nikdy nepotkal takovou ženskou, jako je ona.
Prostě, happyend se nekonal.
9 názorů
Robinie - je těžko vyvrátil Tvůj názor,každý má své - každopádně za něj děkuji
No co na to říct... myslím, že spíš platí "Je lépe litovat toho, co jsme zažili, než toho, co jsme nezažili"
avox - paní učitelko, hned na to jdu, snad ty překlepy najdu, byla jsem rozčilená a tak jsem to asi přehlédla. Díky
Jarmilko- ta hrdinka, to je ale dílo! Už to asi lepší nebude :o)) a ne, aby ses picla, kdo by mě utěšoval svými krásnými veršíky!?
Aleši, je to tak. Hrdinka odvážná je, ale na jiné věci, na toto jí rozum nestačí :o)) Je to, jak se říká "štěká, ale nekouše"...
aleš-novák
01. 10. 2008
můj názor znáš! za zpracování ti dám tip, ale máš tam pár překlepů, drobnůstky, zkus si to ještě po sobě přečíst :-)) */