Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHmota nebo myšlenka
09. 08. 2001
0
0
709
Autor
Silmarilion
Přátelé,
zajímalo by mě, jaký je váš názor ohledně této věci:
Vznik ... co bylo první dle vaší uvahy: myšlenka nebo hmota.
Jak se přikláníte k těmto dvěma základním směrům ohledně celkového vzniku našeho vesmíru, Země a života na ní. Jste zastánci hmoty nebo myšlenky .... a hlavně proč jste přesvědčeni o jedné z nich.
Svůj vlastní postoj vám sdělím v průběhu naší debaty, abych neovlivnil její průběh sám od začátku.
Tak neváhejte a pište, jistě máte mnoho zajímavých myšlenek a postřehů.
Tak předně: Toto mělo být auditko (je tady žalostně málo reakcí).
Na počátku bylo Všechno a v něm byly obsaženy předobrazy všech věcí. V centru Všechna byla myšlenka, která "řekla": "Nechť se zreální (tj. zobrazí mimo Všechno) HMOTA a čas". A to byl počátek světa... (Dál to tady nebudu rozebírat, protože to mám v jedné své úvaze)
sebeuvědomění není závislé na hmotě.
hmota je jen "zmrzlá" informace
jednoznačně první myšlenka
Semipalakva
10. 08. 2001Gastarbajtr
10. 08. 2001
co bylo dřív a co bylo potom, příčiny a následky... ne-e, na takové věci já už nevěřím :-)))
Taky to mohla být myšlenka na hmotu, nebo zhmotnělá myšlenka.:-) Podle mě to každopádně není až tak podstatné. Z minulosti se sice inspirujeme, ale svou energii vkládáme do budoucnosti, tam by měly směřovat naše pohledy.