Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

BITVA PSAVCŮ - výsledky dvou Koulí

15. 01. 2009
1
61
2213
Autor
řádek

Vážení a milí,

je mi potěšením oznámit vítěze 11. KOULE bitvy psavců
na téma Uspávanka,
a KOULE SPECIÁÁÁÁL
na téma Nejhorší vlastnost mého nejlepšího přítele


s Uspávankou vítězí Mořský koník (26 tipů)

s Přítelem vítězí Pomerančová (21 tipů)

Oběma vítězkám jménem celé KOULE gratuluji a zasílám virtuální kytice :)

Příští kulatá koule se koná v úterý 20. 1. 2009. Téma zadává, jak doufám, Mořský koník.

ř - áde - k


 


61 názorů

Ferry
16. 01. 2009
Dát tip
Papoušku, nechceš si přečíst mou básničku o Brně nebo jo? Vždyť je tak nějak pro tebe. :)

řádek
16. 01. 2009
Dát tip
:)

papouch
16. 01. 2009
Dát tip
mně! :-P

řádek
16. 01. 2009
Dát tip
bouřlivá noc mě dozajista čeká otázke je, komu za to vlastně vděčit.. ;)

jejdavilda
16. 01. 2009
Dát tip
:-)))

jejdavilda
16. 01. 2009
Dát tip
řádek ty ses mi čučnul uchem do hlavy a uviděl viki, ta teď chudák, je nemile zaskočna , žes ji spatřil v negližé

řádek
16. 01. 2009
Dát tip
jejda: prokaž to! ;)

Ferry
16. 01. 2009
Dát tip
Proč hned o nemocech!

jejdavilda
16. 01. 2009
Dát tip
Bejby od 30 výše. A už nic mi tam nevejde. Ovšem jsem platonik

Ferry
16. 01. 2009
Dát tip
Jaký zase bejby ty kanečku?

jejdavilda
16. 01. 2009
Dát tip
Kupříkladu já nemohu být podezříván vůbec. Mám v hlavě jenom baby.

řádek
16. 01. 2009
Dát tip
Na tohle už mou reakci myslím máš, Aleši. Nijak jsi na mé argumenty nereagoval. Takže si je prosím buď přečti anebo nepřipomínej to, na co už jsi dostla odpověď.

milý řádku, těžko se prokazuje, že jakýkoliv účastník má nebo nemá určené téma v hlavě den, rok nebo minutu před zadáním. Mám za to, že dílo se považuje za publikované , když je na papíře nebo v počítači... Kdybych řekl, že jsem si to celé se zpíváním vymyslel, na výsledku to nic nemění. Nechme to už být, vzájemně se asi nepřesvědčíme.

Ferry
16. 01. 2009
Dát tip
Jasná páka, pojďme od těch blafů už. S pocitem úchvatné seberealizace zdraví Patetická

řádek
16. 01. 2009
Dát tip
Mimochodem - dost se pleteš, že dílo se stává dílem teprve, když je publikováno či předloženo. To by si s autorským zákonem o duševním vlastnictví pěkně zamávala...

řádek
16. 01. 2009
Dát tip
Ferry: mno, akorát tu uspávanku vymyslel Aleš dřív, než za těch 24 hodin, to je za dobu, po kterou to vymýšleli všichni ostatní. Měl na zdokonalování a na hraní si s textem mnohem více času. Jestli v tom nespatřuješ rozdíl, pak se vážně neshodneme. Aleš sám řekl, že Uspávanku prozpěvuje svým dětem, nijak to nevyvrátil a nikdy netvrdil, že tu Uspávanku vymyslel ve stanoveném čase. Tedy - co chceš šmarjapáno prokazovat? Mám snad proboha vyšetřovat, jestli Aleš náhodou nelže, když říká, že uspávanku složil dřív? Holka, vzpamatuj se! To, že to Aleš vymyslel, ale nezapsal na papír či do počítače, neznamená, že Uspávanka nevznikla před stanvoeným datem, ne? Ale o to v kouli jde - vymyslet něco ve stanovenou dobu. Ne vzít něco, co už jsem vymyslel někdy v minulosti. Jestli tento jednoduchý princip nechápeš, pak není o čem. Jinak - nominovat tě samozřejmě nemusím. Akorát s těmi dalšími autory si to s dovolením rozmyslím osobně a podle svého vlastního uvážení.

taky bych chtěl být autorem osvěžujících koulí... Ferry, nepitvej to, o nic nejde :o) kdyby se ti po té uspávance stýskalo, pošlu ti ji samizdatovou poštou :o)

Ferry
16. 01. 2009
Dát tip
Řádku, k bodu 5) koulích pravidel připomínám: Kdyby ses rozkrájel, tak popěvek v autě zpívaný není literárním dílem, dokud není napsán a jako takový předložen. Alšův neprávem zavržený příspěvek nebyl "přepsáním" místo "napsáním",neb nelze přepsat entitu neexistující. Rovněž není prokázáno, že co bylo trylkováno je zcela totožné s alešovou uspávankou. Tolik k veškeré tvé reakci na můj "elaborát", jak jsi nazval mé "hysterické" vyjádření k tvým postupům (že bys zrovna ty, autor osvěžujících koulí, nesnesl cizí názor na svých stránkách?). A ještě - ty přece nepotřebuješ používat víš čí (dr. G.) trik, podle nějž 100x opakovaná lež se stává skutečností. Jo, jak doporučuješ, abych se vyřadila sama - o žádné "VYŘAZENÍ" jsem tě nežádala. Prostě si jen svou povídku případně nominuji do Povídky měsíce bez tvého přispění a místo mě se tam z třetího místa ve tvé soutěži dostane někdo další.

Jé. já děkuji všem. A gratuluji koníkovi! :-)

řádek
16. 01. 2009
Dát tip
No, spíš jsi to přepsal, než napsal. Tedy tak )

5) uznávají se pouze vlastní práce, napsané v daném termínu, tedy nikoli práce staré, již publikované atd napsal jsem to v daném termínu, nepsala to za mě stará (ba ani mladá...) ani to nebylo nikde publikováno... ale každý má na to svůj názor, nemá cenu to rozmazávat.

řádek
16. 01. 2009
Dát tip
Je na každém, aby pravidla dodržoval. Nejsi první, komu takhle dílo bylo vyřazeno. Hlídat to samozřejmě nemůžu, ale to už je na každým. Stejně tak je to ve všech soutěžích, kde chtějí dosud nepublikované dílo. Myslíš, že mají v soutěži policajty, kteří jim to zjišťujou? Ne. Může se stát, že někdo pošle nepůvodní nebo dokonce cizí dílo. Jo, může mu to projít, ale může se taky stát, že se na to přijde. A pak má ostudu "autor", ne pořadatel. Na tomhle principu fungujou skorem všechny literární soutěže. Lepší způsob ještě nikdo nevymyslel. Pokud máš básničku, kterou zpíváš dětem, nemůžeš to srovnávat s tím, že někdo nosí téma v hlavě :) Samotné téma ještě není dílo. Ano, přiznal ses a asi spíš proto, že jsi nevěděl, že se soutěží s původními díly. Pokud bysto věděl, věřím, že bys s touhle věci třeba ani nepřišel. Chce to jen přečíst si pozorně pravidla. Tak dlouhý zas nejsou :) Písmák je malej rybník. Dost věcí se člověk doví, ať chceš nebo ne. Kolikrát se tu už upozornilo na díla nepůvodní, kradený atd.? A znovu opakuju - pokud by šlo hlavně o to, jak soutěž přechytračit, tak nemá smysl to dělat. V pěti případech se ti může povést publikovat něco, co už tu bylo a v šestým si toho někdo všimne a milerád to všem poví. Lidi sou na tohle citliví a dlouho si to pamatujou. To je jistý samočistící způsob, na který se spoléhám já a stovka dalších pořadatelů podobných radovánek.

ale za energii, kterou věnuješ KOULI, zasloužíš velkou pochvalu, fakt díky.

nicméně tvůj argument, že když si říkanku zpívám, tak už není nová a nepatří do soutěže, je velmi diskutabilní. Já jsem se k tomu aspoň přiznal. Ale jak můžeš vědět, že kdokoli další nenosí téma soutěže už léta v hlavě (takže TAKY nepůjde o nové dílo?), baví se o něm s kamarády v hospodě a teprv v okamžiku vyhlášení se mu rozsvítí a naklofe to do počítače? To je směšné.

řádek
16. 01. 2009
Dát tip
aleš-novák: to byla reakce na Ferry, která se naopak cítí velmi dotčena :) Snažím se - možná marně - jí vysvětlit, že hra má smysl, pokud má určitá pravidla a že je jejich dodržování je na každém osobně. A že si myslím, že když je někdo ať už úmyslně či neúmyslně nedodržuje, tak to jaksi smysl ztrácí. Trochu se s tím teď už vezeš, to jo :) Vždyť jo, já si nemyslim, že jsi chtěl soutěž v první řadě přechytračit. Ostatně, lidi vždycky zkoušej, co systém umožňuje. A je fakt, že o tipy si můžou říkat všichni a pokud jde o mě, já ten humbuk kolem na svědémí nemám, jak říkám, neřeším takovéhle drobnosti :) Ale myslim to spíš obecně - kdyby měla být koule vo něčem jiným (vo tipech, vo hádkách, zkrátka vo hov*), tak by mě to nebavilo. A že se lidi hádej i kvůli kouli, je fakt, nad kterým nepřestávám žasnout, pač je to přece jen ptákovina na zpestření programu. Napsal jsi mi, že jí smažeš, že to bereš v pohodě a že to neřešíš. Já k tomu taky tak přistupuju, nemám s Tebou problém, a kdyby Ferry nenapsala tenhle elaborát, tak to dál neřešim. Těší mě, že kvůli tomu neblbneš aspoň ty :)

řádku, když píšeš...kdyby mělo jít v kouli soutěžícím v první řadě o to, jak ostatní přechytračit ... tak jsi asi včera vůbec nic nepochopil. Nikoho jsem se nesnažil přechytračit. Necítím se vyřazením nijak ublížen, uspávanku jsem smazal, jak jsem slíbil. Příští koule se neúčastním, jsem na horách. Ale pak se těšte !!!

řádek
16. 01. 2009
Dát tip
jo ale před tim navrhuju pivo dvě tři :)

řádek
16. 01. 2009
Dát tip
A aby bylo jasno, exemplárně vyřazuji z tohoto kola ještě Papoucha, pač když už dělám věci svévolně, tak ať to stojí za to! A von stejně furt remcá. Takže mi všichni určitě daj za pravdu! Očekávám diskusi na hlavní straně a následně hned Vašeho sekundata, pane ptáku! Zbraň si můžete zvolit. Aj zobák si případně seženu. :-))))

řádek
16. 01. 2009
Dát tip
Mnojo, svévolně a naprosto pokrytecky a v hlubokém poklesu (či jak jsi to napsala) se chovám podle vlastních pravidel soutěže, která je mimochodem taky můj vejmysl. Milá Ferry, v bodě č. 5 v pravidlech soutěže se píše: uznávají se pouze vlastní práce, napsané v daném termínu, tedy nikoli práce staré, již publikované atd.; každý autor může soutěžit pouze s jedním dílem. Můžu tě ujistit, že tak je to od začátku a Alešovo dílo není takto vyřazené první, neboť, jak se zdá, si někteří autoři prostě občas nepřečtou pravidla pozorně, nemám jim to za zlé, nicméně pokud by nějaká pravidla soutěže nebyla, tak by to jaksi postrádalo smysl, žeáno. Aleš napsal, že Uspávanka není nová, že jí dětem zpívá v autě. Čím je tedy mé jednání tak ošklivé, když i v tomto případě dílo ze soutěže vyřazuji? Jediným důvodem tvého – mně absolutně nepochopitelného a zdá se že i trochu mírně hysterického – rozhořčení je, že se kolem Aleše strhnul humbuk kvůli tipům a jak se zdá, docházíš k pochybení ve svém úsudku, pokud si myslíš, že je tohle pro mě záminka. K těm tipům ostatně už mé vyjádření znáš (tedy pokud ovšem čteš pozorně, protože, jak se zdá, pravidla jsi pozorně nečetla). Stručně to shrnu – koule je hra. Jestli někdo shání tipy, aby vyhrál, je to jeho způsob. Myslím si, že to je postavený na hlavu a je fakt, že kdyby mělo jít v kouli soutěžícím v první řadě o to, jak ostatní přechytračit, tak by pro mě koule postrádala smysl a nebudu to dělat. Ale protože se tak (zatím) neděje v nijak velké míře, tak jednotlivé autorské úlety v tomto ohledu nechávám víceméně bez povšimnutí, i když o nich třeba vím. Není to pro mě důvod čeřit vody a někoho „perzekuovat“, maximálně jim napíšu do pošty, co a jak. Pokud je tohle pro tebe přesto neakceptovatelný, samozřejmě se koule účastnit nemusíš, účast není povinná (mimochodem – taky jedno z pravidel soutěže) a své dílo můžeš vyřadit sama. Jsi chytrá holka, jistě víš jak.

Petrusha
16. 01. 2009
Dát tip
tyyy joooo :) tu bylo rošošo tak pomerančovej morskej koníku s najhoršou vlastnosťou priateľovej uspávanky nech vám výhra nestúpne do hlavy :)

Ferry
16. 01. 2009
Dát tip
No, kluci, přiznejme si, že to se chudák řádek nenadál, jak si kolem obou jeho koulí z tohoto týdne Někdo užije rojeníčka... Hajat, vstávám v šest. A o víkendu to buď zabalím nebo se všem jednomu po druhém omluvím. Ať vás blechy.... :)))F

papouch
16. 01. 2009
Dát tip
ňo.. já z toho mám prču od samého začátku .. taky to někteří nepoznali (třeba mylenka :) týýjo, jak někeří lidi dokážou být ješitní, viď? :-)))

jejdavilda
16. 01. 2009
Dát tip
Já to musím ještě dovysvětlit, jak jsem to myslel s tou Pomerančovou než mě zas zablokuje. To řádek výše napsal- S přítelem vítězí Pomerančová. Snad je to všem už jasné

jejdavilda
16. 01. 2009
Dát tip
Možná to není poznat, ale já si z toho dělám legraci celou dobu. Kdyby byly jen tyhlety " problémy" tak je život o ničem. P.S. A mě už zablokovala, jsem lepšíííííííííííí

papouch
16. 01. 2009
Dát tip
Fer+jejd :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))) lidíííííí hlavně že je vzrůůšo a srranda :-)) (to akorát mylenka si vzteky šklube peří v kukani .-)

jejdavilda
16. 01. 2009
Dát tip
A stejně to není spravedlívé, pomerančová vízězí i s přítelem, psali to dva, to se smí? Navíc ho nikdo nezná, co když je to profík?

Ferry
16. 01. 2009
Dát tip
Dej mi pokoj. Já se tu zrovna snažím nacpat svou milou kočku do koše na prádlo a sednout si na víko. Jestli se zjistí, že ji mám, a že její existence mě možná podprahově poňoukala k prvnímu draftu mé kočičí povídky ještě před zadáním tématu, tak jsem stejně na pranýři, a to bych na rozdíl od statečného aleše neunesla. Takže tvé brýle - nebrýle, povídku do zde nastavených poměrů nevydám z pouhého pudu sebezáchovy, v krizovým centru v Bohnicích jsem už tak pečená vařená. Čau a spi v leže. F.

jejdavilda
16. 01. 2009
Dát tip
Zásadně nesouhlasím s vyřazením Ferry povídky bo jsem ji ještě nečet a nemám brýle. Vyřadit ji možno až na můj povel. P.S. Ferry, ty ale nevíš celou pravdu- aleš se do 2 let počůrával. A teď mluv

Ferry
15. 01. 2009
Dát tip
Řádku, co jsi provedl je naprosto nespravedlivé, subjektivní a z mého hlediska, na které se ovšem můžeš vysrat, velmi podlé a hanebné. Tím, že jsi nám udělal radost zavedením koulových soutěží, jsi na sebe vzal i určitou odpovědnost za nás účastníky soutěže a přisvěvatele do jejich hodnocení, kterou jsi však neunesl. Bojím se, že vysvětlovat ti, jak ubohé a nevěrohodné je tvoje odůvodnění k vyřazení alešova příspěvku, a že sis ho z důvodu jakéhokoli dovolil vůbec ze soutěže vyřadit, by bylo házení hrachu na zeď. Máš moje čestné slovo, že ve svém životě jsem zažila takové ponížení SVOBODY jen jednou - když vyšlo v roce 1969 Poučení z krizového vývoje. Stydím se tak, že mi slézaj nehty. Žádám tě, abys moji povídku, kterou jsem s ctižádostivou vehemencí psala celou noc, a která se, uznáš-li MÉ body, dostala jako třetí do dalšího kola, nahradil povídkou někoho, kdo se umístil za mnou. Co ti píši je nad rámec Písmáka, pokud jsi to nepochopil, a je vyjádřením hlubokého smutku nad zjištěním, kam až se dá v roce 2009 klesnout. Všem ostatním se omlouvám za svůj výbuch emocí vyvolaných podobnými krušnými zkušenostmi z minula na zcela jiné platformě a ujišťuji je, že si jejich děl vážím, i, pokud nejsou mým šálkem čaje. Pokud jste nečetli dnešní debatu na alešově stránce, ujištuji vás, že problém se ani za mák netýká vaší tvorby, která kéž nám všem přináší potěšení ze souznění či jinakosti. Děkuji. Ferry

jejdavilda
15. 01. 2009
Dát tip
Já ti jednu fláknu, takhle mě doběhnout

řádek
15. 01. 2009
Dát tip
aha, já mám na mysli papoucha a mylenku, ale když na sebe upozorńuješ, tak oba tři ;)

jejdavilda
15. 01. 2009
Dát tip
se nehádám, jsem navrhl trest, sice nehumánní, ale zasloužený

jejdavilda
15. 01. 2009
Dát tip
se nehádám, jsem navrhl trest, sice nehumánní, ale zasloužený

jejdavilda
15. 01. 2009
Dát tip
se nehádám, jsem navrhl trest, sice nehumánní, ale zasloužený

Marcela.K.
15. 01. 2009
Dát tip
Neboj, řádku...a omluva.

řádek
15. 01. 2009
Dát tip
vy dva děte se hádat někam jinam! hýmlherdek! nebo uvidíte! )

Marcela.K.
15. 01. 2009
Dát tip
Jejdavildo, najdi si někoho jinýho, buď tak laskav. Aleš mě vydržel číst dost dlouho, jistě i díky Tobě konečně prohlédl...samozřejmě, že Tvé velikosti se tu nemůže rovnat nikdo.

já děkuju gratulantům a zdravím rebelujícího opeřence :o)

jejdavilda
15. 01. 2009
Dát tip
Navrhuji krutý trest pro aleše-budeme mu předčítat zadavatelčiny dílka. Myslím, že to nemůže dlouho vydržet. Gratulace letí vítězce. Buď pozdravena mořská kobylko

Marcela.K.
15. 01. 2009
Dát tip
Proč? Ty to nevíš? No tak to Tě lituju...ale vysvětlovat Ti to nebudu.

papouch
15. 01. 2009
Dát tip
myl: opakuješ se.. asi na víc nemáš .. když sis mě tuhle zablokovala, tak jsem měl ohromnou radost, že mě konečně budeš ignorovat.. tak proč do mě furt kloveš? :-p Vycpat se nech ty. Ale předtím se nech vydezinfikovat. :-P

Marcela.K.
15. 01. 2009
Dát tip
Papouchu, víš co, běž se dát vycpat! Koníku, gratuluji. Pomerančové také .

papouch
15. 01. 2009
Dát tip
jsem silně nespokojen a protestuji u mě je morálním vítězem Uspávanky aleš-novák! Poté, co byl perzekvován, popliván a vyřazen z lidské společnosti si zaslouží vyhrát!!!

vítězkám, Rampoušku... a díky teda :o)

Rampoušek
15. 01. 2009
Dát tip
****gratuluji vítězce****

kůň su já :oD a gratuluju přítelkyni Pomerančové :o)

řádek
15. 01. 2009
Dát tip
opravuji

řádek
15. 01. 2009
Dát tip
sem kůň

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru