Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProbuzení
23. 02. 2009
3
13
2202
Autor
Beed
Poupě a motýl
líbají řeku - a led
pomalu taje
13 názorů
Oldjerry:
:)
Ale neboj, já si ty kritiky a rady vážně beru k srdci... Nějak se nedokážu smířit s tím, že něco nezvládnu. Napadá mě strašně moc veršů, ještě je tak kloudně spojit... včera jsem o Haiku dvě hodiny četla teorii.
Hodlám vás tady svými pokusy terorizovat, dokud se mi to jednou nepovede na hvězdičku :P
Zvrhlíku, plutí evokuje pohyb, proud. Co třeba kra jen tak splývající, kra uvízlá na mělčině, kra nahrnutá při jarním tání do vršících se hrází?
Cha cha chaaááá - ty si myslíš, že publikovat tady haiku je nějaká zábava ? Tady jedině se samopalem a dvěma granáty !!!
Paulart: kra pluje automaticky - podle mých znalostí je kra kus ledu ve/na vodě - a led automaticky plave na vodě, takže se to nemusí říkat, neboť je to samozřejmé (jsem to ale šťoural, viď :) )
Snad by to šlo ztvárnit nějak takto:
Motýl -
jen tak tak ulítl
před plující krou.
haiku to není, Příběh třířádkový to je. T+K Kdyby ses rozhlídl, zjistil bys, že je tu Klub a podkategorie Miniatur mnohem vlídnější, než oficiální kategorie haiku.
poupě nic nelíbá ani motýl ne - haiku ukazuje svět jaký je, nikoliv jak si ho polidšťujeme - haiku se brání antropocentrickému šovinismu - tj. vnášení lidského pohledu do přírody, v haiku si musíš vystačít s tím co je a jak to je, a to je pak jiné kafe a jinej kumšt napsat pořádný haiku...
do haiku vnášení lidských vlastností (vítr vzdychá - nevzdychá, ptáci zpívají o lásce - o lásce rozhodně nezpívají apod.) zkrátka nepatří
moorgaan:
je to o probuzení jara... motýl a poupě věstí jeho příchod, led znamená odchod zimy :)
no.... nevim, nejak mne unika to, ze v jednom momente je videt - led, motyl a pope..