Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOstrovy života??? Buhehééé...
Autor
Atala
-----------------------------------------------------------------------------------------------
*** tento článek vyjadřuje jen a pouze moje stanovisko a respektuje právo lidských bytostí na vlastní názor ***
-----------------------------------------------------------------------------------------------
"Maminkóóó,(smutná kukadla) kdy příde Karolínka do školky ?" "Víš...(smrk smrk...čtyři slzy)...Karolínka už nepřijde...(fňuk...fňuk)" "Ty pláčeš kvůli Karolínce? (tázavý obličej) A kvůli mně bys taky plakala?"
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Jistě jste již někteří tuto reklamu na "charitativní"akci Ostrovy života viděli... Určitě jste každý reagovali po svém...ti citlivější začali brečet, jiní počali lát nespravedlivosti osudu a některým se chtělo zvracet. Osobně se řadím do této skupiny a hned vám povím proč.
Proboha...kam jsme to dopracovali??? Nevím jak vám, ale mě tento "reklamní šot" přijde značně nechutný. Připravte se milé děti, bude pohádka.
Once upon a time, žilo bylo X pánů(a dam) z poboček známých světových firem v ČR a tito se jednoho krásného dne shodli, že zoufale potřebují peníze. Hodně pěněz. Nikdo vlastně ani pořádně neví proč, asi se jim jejich zisky zdály příliš nízké, možná jejich head managery omrzela nablýskaná Ferrari v garáži, nebo to bylo z nějakého podobně závažného důvodu, jenž si žádá okamžité řešení. I tak si tito pánové(a dámy) řekli: co prodává zboží ??? Reklama. Vypracujeme tedy reklamní kampaň. A zadali vypracovat volební kampaň, do bude zapojena televize, tisk a jiná média...
"No, ale nesmí to být kampaň jen tak ledajaká, musí to být něco extra!", řekli si. A taky že to je něco extra... kampaň jede už nejméně dva a půl roku a pánové(dámy už vynechám :) nestačí počítat vzrůstající procenta z podílu na českém trhu. A penízky se sypou do už tak naditých portmonek...no paráda, to jsme to vykoumali...teď naše výrobky musí snad kupovat každý. Jak by taky ne. Tahle kampaň totiž hraje na city. "Řekneme, že budeme kousek ze ziske dávat na dětskou nemocniční techniku a to si prostě musí každý koupit!" Tahle kampaň je ale spíše onen pověstný vlk v rouše beránčím. Pěkné ostrovy života. Spíš ostrovy těch kravaťáků...už to slyším, "Oni nám teď pěkně zaplatí dovolené s Viktorem na Bahamách, no a my ty dva, tři halíře co dáváme z každého výrobku přidáme k ceně." No řekněte, kdo by si koupil jiný stejně drahý (levný) výrobek, když právě koupí toho jejich "pomůžete zachránit život dítěte". To přece nikdo! Sakra zamyslete se lidi...je to jakoby vám Lucka Bílá(kterážto ve víře že dělá správnou věc) z obrazovky sdělovala: Máte na výběr...buď pěkně nacpete kapsy našim "mecenášům", jinak vaše dítě může třeba zemřít!!! Dělá se mi z toho všeho zle. Ach jak bych mohl být tak sobecký a koupit něco jinéno...
Ne, nepochopte mě špatně, tím vším samozřejmě nechci říct, že je špatné koupit takovýto výrobek s vědomím, že možná pomůžu nějaké Karolínce, co třeba zrovna díky mně do školky znova přijde, to probůh ne. Chci jen poukázat na to, čeho jsou schopni lidé v touze po zisku. Je to jen nestydaté využívání lidského soucitu, části toho, co dělá člověka člověkem. Vždyť tyto firmy, obrovské nadnárodní kolosy(zavání to antiglobalismem, co? radši zůstanu u firem :-) by ani nemusely hnout brvou a uvolnit ten pakatel, jímž pro ně oněch 18 milionů je, nebo kolik to lidé vlastně "nastřádali". Řekl bych dokonce, že za několik platů nějakého význačného představitele některé z firem, by bylo možno těchto přístrojů, "ostrovů života" chcete-li, pořídit klidně i několik. To je ovšem jen můj subjektivní nezasvěcený názor...
Ano, z podnikatelského hlediska je to naprosto geniální řešení jak prodat co nejvíce výrobků a já to vím, ale snažil jsem se na to podívat řekněme z lidského hlediska (slovíčko morální jsem radši nepoužil, alebrž je u nás vnímáno tak nějak pejorativně...) a doufám že většina pochopila o co mi šlo. Zkuste se nad tím zamyslet...nechci po vás přece nic tak strašného...už kvůli těm dětem...
P.S.:Někdo by mohl namítnout zda ze mne nemluví závist. Všechny takovéto mohu ubezpečit, že pro to nemám důvod. Nežiji si až tak úplně nejhůř, vždyť zpod mostu jsem se odstěhoval minulý měsíc a dnes už mám dokonce i na chleba :-)
Bezejmenny
05. 09. 2001Bezejmenny
31. 08. 2001ad stylisace: víš já tento audit četl od začátku. Celý. Nejde tedy o jediný a jen tvůj názor. Vyjádřil jsem se souhrnně ke všem. Měl jsem z vás takový dojem. ;o))))
Bezejmenny
31. 08. 2001Bezejmenny
30. 08. 2001Většina z Vás je odhadem mladá věkem. Máte před sebou celý život, a tedy i možnost tenhle svět přizpůsobit obrazu svému. A až to zkusíte, zjistíte, asi s jistým překvapením, že pokud byste ze svého světa vytěsnili vše, co se vám nezdá, získali byste svět, sice velice přehledný, ale nudný k uzoufání. ;o)))))