Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAUDIOKNIHA: Občanský průkaz
Autor
řádek
Občanský průkaz je na poli audioknih svým zpracováním bezpochyby ojedinělou záležitostí. Knihu autora Petra Šabacha interpretuje Jaroslav A. Haidler (nakladatelství Tympanum, 4 hodiny a 40 minut, nezkrácená verze, vydáno v roce 2007) a režisér Jan Němeček nemohl zvolit lépe.
V průběhu celé knihy se nemůžete zbavit dojmu, že sedíte s Petrem Šabachem v hospodě a on vám celý příběh vypráví osobně. Ale je to jen zdání. Jaroslav A. Haidler, povoláním herec a překladatel, šéf Činoherního studia v Ústí nad Labem, má skvělou techniku mluvy, umí zacházet s hlasem. Přirozenost jeho dikce, se kterou příběh spíše vypráví, než čte, je neodolatelná. Ale za tou přirozeností je školený projev, se kterým J. A. Haidler patřičně pracuje. A spíše je jeho výhodou, která onu přirozenost podtrhuje tím, že v případě barvy jeho hlasu nelze mluvit o sametech a jiných příjemných materiálech. V tomto ohledu není jeho hlas nijak výjimečný.
Občanský průkaz je jednou z mála výjimek, a možná jedinou, u které vítám zosobnění hlavní postavy interpretem. A to i přesto, že Petra Šabacha znám, i když sporadicky, stal se pro mě hlas J. A. Haidlera v této audioknize hlasem Petra Šabacha.
Jednoznačně doporučuji!
Ukázka >>> ZDE <<<