Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBoženka
14. 05. 2009
3
9
372
Autor
Boženka
Máj
Růžička se nám v zahradě rozvinula
ach to ten máj
přiletěl , zoztáhl svá křídla
a otevřel dveře jaru dokořán.
Každé kvítečko voní jarem
ba i ten rozkvétlý bez
přinesl svobodu a volnost ducha
ukrojil nám kus nebes.
Tráva se zelená, okem pokukuje
prahne po trošce vláhy
chce se zazelenat víc než ten topol
co roste u zahrady.
Ptáci zpívají, nebe se raduje
človíčku, růžičko má
nečekej na rozkvetlé květy zahrady
rozviň i ty poupata svá.
9 názorů
Milá Boženko,
pokud budeš mít dostatek otrlosti, pak je tento server i pto tebe, je otevřený, a jestliže ti přináší uspokojení, pak tady patříš a nejsi ani hodně zdaleka sama, kdo nesplňuje očekávání a setkává se s kritickým odsudkem.
Básnička je opravda spíše rýmovačkou, která z hlediska formy, výrazových prostředků osloví jen málokoho, je spíše náladovým popisem, ale má i svou druhou stránku, kterou ti věřím, a sice, upřímnost sdělení, radost, se kterou jsi to napsala. Jsou to vlastnosti, které se zde jen málo doceňují a zapomíná se, že každý, třebaže zatím neumělý autor, může být i vnímavým čtenářem, kterého potřebujeme a kterého bychom si měli vážit.
Přeji ti jen, abys jsi se vyrovnala s kritickými poznámkami, v konečném důsledku nemusí přinést jen rozčarování, a nezapomínala, že tvá motivace k psaní i momentální neúspěch jsou cenější než podlehnutí zklamání.
ako pocta Boženke Nemcovej...romantizmus...Babička...nie zlé, ale pre iné storočie,asi.
Ale "zoztáhl" je hezký výraz, mě ale na zahradě růže ještě nekvetou, no nic, v trávníku mám mrchu plevel a jetel od souseda kolchozníka, takže mám vztek a nezalévám, jenom Plzní večer...
je to pekné, ale tak detsky
vtáčiky spievajú, ružičky kvitnú, trávička je zelená ... slaďučkéééééééé