Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senespavec
Autor
Saloo
Jak zbitý pes den co den snažím se vyškrábat ze skřipce nejhorší tortury, který před lidmi vznešeně jmenuji postel. Mé unavené, rozlámané tělo jen z existenční potřeby nutí se dojít do kuchyně. Poháněno hladem a žízní svou nechuť překonám.
První doušek kávy, nemožné nabývám života ...
...druhý, třetí doušky se mění v chtivé srkání. Odlepit ústa mi poručil hlad. Jaká to slast ...? Co mi chybí ? Ukojila jsem svou žízeň i hlad avšak stále jsem lačná po pro mě nepoznáném a to spánku klidném. Den se vleče, hodiny stojí nastává krize to již v hodiny dopolední. Na víčka sedá celou svou vahou probděný čas. Jen s velkou námahou vnímám okolní dění. V stavu polomrtvé mátohy belhám se domů, domů bezmyšlenkovitě krok po kroku vstříst mučivému koloběhu děsivé noci.
Chůzí slepce plížím se ulicí nevnímajíc zvuky noci. Hluboká tma rytmicky mění se v blištivý odraz lahve od rumu, toť odraz pouličních lamp. Jak dlouho jsem šla ? Nevím, nemám zdání, již odmykám dveře za kterými na mě čeká toužená vůně domova. Musím se probrat sebrat zbylé síly, snad horká sprcha probudí mé smysli. Díky bohu třpitivá voda s vůní mýdla vykonaly své poslání, vykoupili mě z žaláře unavené mátohy.
Dávám se všanc podivným pohnutkám svého osudu. Uléhám na lůžko doufajíc v bezesný spánek, kdo však ví zda nepříjde ? Ano on - Tak děsivý toužíc po mém neklidu.
Neusnu . . . nejde to . . . já nesmím spát !!!
Strach svíral moji duši, do pozdních hodin noci. Osud se smiloval nad pomatenou duší a dal tělu podlehnout únavě konečně spát.
Však zodpovědět neumím jaké bude procitnutí ... ?