Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚvodník od autora cristalina
Autor
slovoma
Je okurková sezona. Nikdo netuší o čem má psát . Je okurková sezona, tak proč nenapsat o okurkách? Cucumis sativus, neboli okurka setá náleží do čeledi tykvovitých a nejbližším příbuzným je meloun. Je oblíbenou zeleninovou přílohou a malé okurky "nakládačky" ve sladkokyselém láku neodmyslitelně patří do jídelníčku těhotných.
Na literární web nejspíš okurky nepatří. Ale mohly by. Vždyť literární dílo se dá přirovnat k okurce. Máme přece díla velká i malá. Zvadlá i čerstvá. Obalená slupkou i úplně holá. Zakonzervovaná v láku nadšené kritiky kvůli své hodnotě pro lidstvo. (Mimina živená nakládačkami mají taky svou hodnotu pro lidstvo, no ne?) Některá potřebují "oloupat" abyste se dostali k šťavnatému jádru a jiným zas chybí trochu koření.
Dobrý sloh je jako chutný okurkový salát. Není překořeněný, má přiměřené množství té štávy okolo. Není ani hrubý ani příliš rozmělněný a jeho právě tak akorát. Navíc objeví-li se na stole ve správnou dobu a v pěkné misce, kdo by mu odolal.
A tak jako u okurek i u literatury záleží na kuchaři i strávníkovi. Ne každý umí udělat dobrý salát a ne každý má rád okurky na stejný způsob. Někdo je nejí vůbec. A co vy? Knížku? Okurku? Oboje? Nebo radši nic?