Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMezní užitek (text se zoufale snaží zesměšnit studentky ekonomie)
Autor
Prosecký
Andrea promýšlela strategii ke zkoušce z Mikroekonomie. Věděla už, že jejím cílem je zisk (zkoušky). Věděla také, že zisk je rozdílem mezi výnosy a náklady. Výnos je jasný, 4 kredity. Ale náklady? Možnost A: látku se naučí, tj. ztratí nejméně 2 dny studiem. Druhá možnost (označme ji písmenou B) byla, že donese docentovi bábovku a oblékne si přitom minisukni. Bábovku pro ni upeče babička, to jí nebude stát ani čas, ani peníze. Obléct si minisukni je ještě levnější.
Zvolila strategii B. Cestou na zkoušku však přece jen ze zvědavosti otevřela scriptum a její krásné oči náhodně pohlédly na Zákon klesajícího mezního užitku: "S každou další jednotkou statku užitek z něho klesá. Největší radost máte z první jachty. Z druhé už menší, z třetí skoro nulový a u čtvrté jachty už vás otravuje, že musíte pořád někde platit pier fee (přístavní poplatky)."
Protože Andrea byla nejen krásná, ale i inteligentní, trochu v ní hrklo. Když promítla Zákon do bábovek, bylo jí jasné, že docent možná bude mít radost z první bábovky, možná i z druhé, ale jestli jich na jeho stole uvidí celou řadu, nebude Andreina nabídka pro něho zajímavá a zkoušku jí nedá.
Teoretické úvahy se jí honily hlavou, ještě když stoupala po starodávných schodech Alma Mater a kráčela po dunivé dlažbě k příslušné pracovně.
Na lavici před zkušební místností uviděla Míšu. Vedle ní seděla Héďa s nějakým albem v ruce.
"Co to máš?" uhodila Andrea zvědavě na Hedviku.
"Zvolila jsem produkt s vyšší užitnou hodnotou. Je to album mých erotických fotek."
Andrea posmutněla. Okamžitě si ale uvědomila, že Míša nemá pro docenta nic.
"Ty ses to naučila, ty zrádkyně," pronesla k Míše zarputile.
"Ne, holky, ale já už mám zloňska zkoušku z makroekonomie, a tak vím, že mnohem větší perspektivu růstu než nabídka standardního zboží má nabídka služeb. Navíc jsem měla zdarma i večeři a vstupenku na Exie."
Andrea si uvědomila, že je v té ekonomii fakt slabá.