Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sehádanka podle Duchampa
28. 11. 2009
13
36
3210
Autor
řádek
jsem nahá
a sestupuji se schodů
v panelovém domě
hledám východ
na louku
mnozí by to sotva chápali
takhle se nevěsta
nechová
ale vysvětlete to všem těm mládencům
L. H. O. O. Q.
a muži ze mě
mají strach36 názorů
Sal Paradise
14. 02. 2010
...muži mají většinou strach z žen, které jsou pro ně nečitelné.... respektive z žen, které se chovají jinak než oni očekávají....
jejdavilda
30. 11. 2009
:)) Marve, maminka mě naopak obdivuje pro můj vkus;)
řádková: vědět dám včas, neboj:)
Norsko: nemůžeš všechny blbosti napsat jenom ty. Bylo by to od tebe trochu sobecký, ani se nepodělit..
Lily marleen: a to by mě zajímalo, jak jsi na tohle přišla :) Konkrétně proč by si to podle tebe myslel? (Debata o Duchampovi? Sem s ní! :)
lily marleen
29. 11. 2009
Mimochodem - není to o Duchampově Giocondě, ta báseň, jak by se teď mohlo zdát. Je to reakce na jeho dílo, na ready mades, na kubismus v jeho díle, atd.
V každým případě je celý případ Duchampovi Giocondy trochu složitější, ale rozborama tu otravovat nikoho nebudu :)
Duchamp namaloval v roce 1930 Mone Lize knír a obraz nazval L. H. O. O. Q. Je to fonetická hříčka. Není to zkratka ničeho. Jsou to prostě jen písmena v abecedě. Fonetický přepis do francouzštiny je [el] [aš] [o] [o] [kü]. Což odpovídá větě "Elle a chud au cul", kterou můžeš foneticky přepsat [el] [a] [šo] [o] [kü]. A znamená "mezi nohama má oheň". Přijde mi to takové... pěkné :-)
dobrá, tak když nám to nechceš prozradit, tak aspoň co ta zkratka poč.písmen znamená?
mořský koník
28. 11. 2009
Mě se nikdo neptá, tak já nevim ;)
Říkejte co chcete. Klidně mě prohlašujte za hermafrodita. Já už tu bez tak žádný štěstí v lásce neudělám..
Ačkoli... být hermafrodit... možná mám šanci... přeci jen ;)
mořský koník
28. 11. 2009mořský koník
28. 11. 2009
a hele řádek :)
nebo -ová?
také se mě na to někteří ptají, co jim na to říci ? :))
resp. chci tim říct, že posuzovat podle týhle básně moje pohlaví je nesmysl ;)
mořský koník
28. 11. 2009
Bez ohledu na to, co mám mezi nohama, je tato báseň poplatná M. Duchampovi ;)
mořský koník
28. 11. 2009
Zrovna jsem přemýšlela o tom, že jestli se jednou vdám, chtěla bych nějaký mírně extravagantnější ohoz... :)