Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSonet vílám
10. 12. 2009
0
16
1067
Autor
Jajoch
Polní kvítí kolem sila
Polehoučku svítí světlo hvězd
Lekníny si ochočila
Mléčnou dráhou nechala se vést
Polehoučku svítí světlo hvězd
Lekníny si ochočila
Mléčnou dráhou nechala se vést
V temné noci září bíle
černý pocit; zmámí vínem třpyt.
Lesklý lament Křísne chvíle
černý pocit; zmámí vínem třpyt.
Lesklý lament Křísne chvíle
V tichu lesa křehce visí klid
Být a létat s barvou léta
Být a létat s barvou léta
Nebeteskná Stříbřeživá
Hvězdný prach chtít z čela dlaní smést
Na nejvyšším hoři světa
Víla navždy odpočívá
Polehoučku svítí světlo hvězd
Na nejvyšším hoři světa
Víla navždy odpočívá
Polehoučku svítí světlo hvězd
16 názorů
Miroslawek
12. 12. 2009
Zase tak hrozný to snad není, to silo je doufám překlep. překladatelská diskuze ovšem inspirující:)
mně se líbí hlavně ochočené lekníny.. zdalipak panáčkují nebo zobou z ruky? :-)
no to vieš, budovateľské doby už pominuli a družstevníkov by u nás i u vás najradšej vyhubili ako škodnú, len ešte nenašli tie správne pilulky, ktoré by nám plnohodnotne nahradili stravu :)
vyhľadávač som skutočne kvôli tomuto trápiť nechcela :) fakt nie :)
no nevšimla.. ono se dnes moc nepíše o setí, že jo..
Kvalitu básně nehodnotím, ale sloveso je takto správně, to ti mohou potvrdit i jiní. Možná třeba i vyhledávač.
fákt? prečo som si to nikdy nevšimla? hm hm hm ... :)))
nech je ako chce, i tak si stojím za tým, že recitovať by som to veru nechcela :)
no hej, ale to by bolo potom sela (teda nie akože prasa, ale akože rozsievala :))) , či nie? :)
já myslím, že to sila je sloveso, jakože víla seje kvítí vůkol, ovšem k tomu by se musel vyjádřit autor :-)
uznávam že silo vprostred kvetín môže mať istú poetiku ale tak ... ále nic :)
no esi ona ta víla to polní kvítí nesila... to nemusí být kvítí kolem tanku :-)
ˇVoe, Ty tomu sonetu dáváš zahulit. Alespoň dodrž rytmus navozený prvním veršem; dyž máš ujetý vobrazy, nemusí být ujetá i forma, spíš kontrast.
Při troše zhovnívavosti k experimentu bych přijal volný verš ale musel bys ho důkladně prořezat.
Polní kvítí kolem sila????
inak ad. Novák + zle sa to číta, je to nerednesiteľné