Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se.....
18. 10. 2001
7
0
1707
Autor
Petra
Na skládku spomienok
zahodíme ďalší čas,
keď preskočil v nás plamienok,
keď zaslepil nás lásky jas.
Hranice vesmíru
boli vtedy tesné,
a všetky hodinky
málo presné.
Mladícka roztopaš
trhala žily,
plnými dúškami
život sme pili.
Zelené štvorlístky
hodili sa do tajničky
čo vypĺňali sme
bez vedomia sudičky.
Priveľa otázok,
málo odpovedí,
zatienila búrka
v poobedí.
Všetko čo len ruky nohy malo,
zúfalo sa k zemi pripútalo.
Padla i mohyla i to veľké bralo
čo do výšin hrdo sa vypínalo.
Vôkol seba hľadím,
z raja ruiny,
potoky sĺz
tečú pod nimi.
No jo, Petritko, prostě máme s Človrdíkem na pitvání každý jednu Petru - on Petru a já Petritu :-)))
Tak jo... mám pochopení, občas jsem taky některou autorkou požádán o pitvání - pak se nadechnu a (nerad) pitvám... stejně tě obdivuju, žes to dokázal pojmout tak vehementně :-))
Bacile, byl jsem o rozpitvání autorkou požádán :-))). A když mě o rozpitvání někdo požádá, nikdy neodmítnu. :-))
Semipalakva
18. 10. 2001
Hranice vesmíru
boli vtedy tesné,
a všetky hodinky
málo presné.
tohle se mi moc libilo...
a slovenstinu muzu, kdyz se hezky posklada :o))
a vubec, je to moc pekny, mozna bych mel vyhrady k posledni sloce...ale malinky, k tomu raji, to je takovy zbytecny klise a na konci to je vic videt...
a pak ten nazev, tohle s¨i zaslouzi poradnej :o))
ale tipnu si...
*!
takže tady jsem z kritikoum jak jsem slíbil :
"Na skládku spomienok
zahodíme ďalší čas, " - tohle je pěkný úvod do básně, hlavně ten druhej řádek.
Bohužel - pokračování týhle sloky "keď preskočil v nás palmienok, keď zaslepil nás lásky jas." - to je dost slabý ( uznej, plamínek, lásky čas, uff, jako básnické prostředky dost ohraný ).
Druhá sloka - tu považuju za nejsilnější část tvojí básně, tohle se ti fakt povedlo.
Třetí sloka - velmi dobře to zní, když se to přečte a má to svoje kouzlo, svojí "roztopaš" :-)).
Sloka s čtyčlístkama je oproti předchozím dvoum strofám výraznej pokles nápaditosti, prostě čtyřlístky jsou dost často používané v básních, tudíž nepřakvapí a nenadchnou.
V další sloce - "búrka v poobedí" - to zní fakt dobře ( v týhle sloce jenom to, první dva veršíky neurazej, ale nenadchnou ).
Ze zbytku se mi dost líbí "Padla i mohyla i to veľké bralo", jinak je to takový nějaký normální.
Celkově - napsala jsi milou básničku, obsahově může leckoho oslovit, což je jejím kladem, ale abych použil otřepané rčení - potěší, ale nenadchne. ( teda, mě potěší, ale nenadchne, za jiný mluvit nemůžu :-)))) )