Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDopis Topolánkovi a Paroubkovi
Autor
Swětelnice
Dobrý den,
dozvěděla jsem se díky Hnutí DUHA o tom, že by měly být státní lesy svěřeny na deset let do rukou dřevařských firem. Tento krok se mi zdá být katastrofální zejména pro stav lesů, a to z několika důvodů. Jedním z nich je ten, že dřevařským firmám půjde ve výsledku zejména o zisk a ne o stav lesů. Především díky desetileté lhůtě, kvůli které nebude záležet firmám na dlouhodobějším hospodaření s lesy. Proto je budou poškozovat holosečným kácením a podobnými praktikami. Firmy také nebudou mít sebemenší zájem na takzvané přirozené obnově, kdy lesníci nechávají vykácené plochy zarůst semenáčky.
Dle informačního listu Hnutí DUHA vláda v říjnu 2008 schválila takzvaný Národní lesnický program: bezprecedentní plán na ozdravění českých lesů. Vznikl jako široká dohoda mezi státními lesy, soukromými vlastníky, mysliveckou jednotou, Hnutím DUHA, dřevařskými společnostmi i zástupci vědců. Počítá mimo jiné s větší výsadbou listnatých stromů a omezením holosečného kácení.
Program také chce ukončit dlouholeté spory mezi Lesy ČR a dodavatelskými firmami. Má v podniku nastolit transparentní obchodní
vztahy a výhodná pravidla prodeje dřeva. Koordinační rada Národního lesnického programu k tomu zřídila expertní skupinu, která
dostala za úkol v červnu 2010 předložit návrh řešení. Rychlý postup generálního ředitelství Lesů ČR vypadá, jako by se snažilo uzavřít
smlouvy dříve, než experti dokončí svoji práci.
Alarmující mi připadá i fakt v informačním listě o skrytém pronájmu: "Dlouhodobé desetileté smlouvy s jednou dodavatelskou firmou, která zajistí veškeré práce v daném polesí a se státem se podělí o zisk z prodaného dřeva? To samozřejmě není nic jiného než skrytý pronájem. Přitom lesní zákon výslovně říká: „Nájem a podnájem státního lesa za účelem hospodaření v lese je zakázán“
(§ 5, odstavec 1)."
Žádám Vás tímto způsobem o to, abyste přiměl předsedu vlády a ministra zemědělství k zastavení vypsaných tendrů.
Budu Vám vděčna za poskytnutí informací ohledně učiněných kroků.