Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sečernej pes
Autor
Marianna
Zase to buší jak blázen a žíly se kroutěj.
V hlavě obrovskej špinavej chuchvalec viny a hnusu.
Stejně v ten moment vždycky uděláš to, co ti říká ta rudá, tepající věc ve tvým hrudníku.
Pak je ti do nekonečna blbě a jen kroutíš hlavou nad tim, co jsi to za člověka.
Vina, vina, vina a černá kovová koule čumí z jinak prázdnejch důlků ve tvý hlavě.
Ale moje hlava je bolavá, nemocná a můj černej rotvajler sedí v koutě a dělá jakoby nic.
Sedí, čeká a až se mu bude zas chtít, tak si se mnou přijde hrát.
Nejde o to se ho zbavit. Je můj a já jsem jeho.
A jednoho dne se naučíme vedle sebe žít víc v klidu.
Jednoho dne se už nebudeme hádat, nepraštim ho novinama přes záda a on mi pak neprokousne ruku. Na ten den se těšim a on to ví, akorát je dost tvrdohlavej a tak mi nechce pomoct.
Asi se narodil v březnu.
A tak si sedim na pohovce a koukám na něj, on kouká na mě a oba čekáme, co bude.
Pak zívne, protáhne se a s hrdě vztyčenou hlavou projde kolem mě, dveřma, pryč do svý krásný tmy.
A já můžu jen dál sedět a čekat, kdy mě zase navštíví a půjdeme se vyvenčit.
Snažim se ho mít ráda, i když přijde vždycky v ten nejblbější moment a dělá si se mnou co chce.
Je to můj pes a bok po boku žijem.
(a kroutíme se v záchvatu pláče na podlaze)