Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDalší osamělé ráno
17. 04. 2010
3
9
850
Autor
Tereza.n
Infolinka pro každého zdarma
zavolejte
a nechte si pomoct
záruka, že pomůžeme žádná
Spas mě, bože, jaks to dělal jiným
každýmu
kdo nepřestal a hledal
jenom vínem můžu se stát vinným
Na prstech teď počítám, co zbylo:
cigarety
rodný číslo a krabice džusu
a zastávka, kde se nekouřilo
9 názorů
Richard Hrob
02. 09. 2012
Ale jo. Vlastně je tohle vysvětlování docela zbytečné. Možná, že ho tam někdo vidí, jiný ne.
Uznávám, že ten verš s vínem už je stará věc, ale já to už psala s tím, že je to stará věc, ale přesto jsem si to pro celek nemohla odpustit.
Další věci nemá cenu obhajovat, někomu se to moc líbilo, někomu se to zase nelíbilo. A s tím jsem obecně docela spokojená, i když to může být pořád lepší, to jo.
Pro mě je zajímavý pocit osamělosti ve velkém městě natolik, že ho zkouším zpracovávat. Motiv opilství tam může a nemusí hrát roli, také proto je jen naznačený.
Já myslela, že u básně stačí popsat pocit. Nejen u básně. Smysl - jak mu rozumím já - není pravidlem. Podle mě.
A když smysl, tak ať ho vidí každý sám a svůj. Jinak by nemuselo mít smysl vůbec nic.
Jenže to víno hraje hlavní roli v příběhu. Další osamělé ráno znamená ráno po velkém opíjení se, zbyly cigarety a krabice džusu. Zastávka, kde se nekouřilo zdůrazňuje pocit člověka, který si připadá, že nezapadá, že je nežádoucí (možná jen pocit, který souvisí s kocovinou, možná ne).