Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚvodník od autora Norbert Amehr von Strudel
Autor
slovoma
Je potrebné na chvíľu prestať pracovať
V časoch, keď som si ešte myslel, že každú tretiu myšlienku treba dať na papier, som napísal:
_Človek začína mať nápady, až keď prestane pracovať._
Je to skutočne tak, aj nápad napísať úvodník som dostal po poldňovom voľne, ktoré som si sám naordinoval vypnutím telefónu.
Ak prestanete „pracovať“ začne vám pracovať mozog. Naozaj. Myšlienky sa samé usporadúvajú do systematických prúdov, javy a udalosti začínajú do seba zapadať.....nuž, vždy to tak ľahko nejde, ale ide to často a jedine vtedy, ak v tom nie je násilie, ktoré je v slove práca inak akosi inherentne obsiahnuté.
_Môj otec dodnes pracuje_, vraví nám naproti tomu syn hlavnej postavy v najväčšom literárnom bestselleri všetkých čias. Iste, ale to je niečo celkom iné. On totiž vie, čo robí, pozná výsledok svojej práce, kým my ho nepoznáme. (Prisahám, že v tomto momente vôbec neviem, kam so svojim úvodníkom smerujem. ) Ľudia v práci to tiež bežne nevedia. Možno sa iba boja prestať pracovať, aby im ten stav nezachutil. Občas to však niekto skúsi a jediný skutočný Pracujúci ho možno privedie na tento literárny server, aby sa tu s ostatnými podelil o dojmy z obyčajného prežívania života. Sprostredkovaný život je totiž často oveľa krajší ako ten, ktorý musíme prežívať na vlastnej koži. (Napríklad v práci.) Najlepšia práca je totiž zábava, ktorou umenie musí byť, aby sa mohlo tak nazývať. Ako pre autora, tak aj pre konzumentov. Všetko ostatné jej totiž tvrdá práca, zachovanie rodu ľudí a teda aj umelcov z toho nevynímajúc.
Dajme si teda pauzu a nechajme chvíľu pracovať povolanejších. Tým vonkoncom nechcem naznačiť, že odtiaľto odchádzam, alebo čo. (Napríklad niekam do práce.) Tu je iste väčšia zábava.
Záverom mi ostáva len dúfať, že vo vás tento úvodník nezanechal pocit akejsi prepracovanosti zo strany autora, prípadne, že mal na úvodníku ešte trocha popracovať.