Copak? Buddhův znak se mi zdá vhodný pro národ jenž ze středu kontinentu ke hvězdám raší. Ostatně bez ruky je vše těžší než s rukou. Oblékání bot, oblékání kabátu, řízení vozu, mohl bych jmenovat další a další činnosti, při kterých ti ruka chybět bude. Myslím že jsi se unáhlil.
Lvíčka, jen to, propanaprezidenta, ne! To bych si tu ruku musel useknout...
Co je nacionalismus? Jenom trošku ostřejší vlastenectví. Ať mluvíme o jednom nebo o druhém, oboje se v zásadě opírá o odmítání cizího a vyvyšování vlastního. Né že by to vždycky muselo být špatně, ale já se řadím k tomu názorovému proudu, který říká: "chovat se ke každému stejně a chápat každého jako rovnocenného partnera" (Stejně jsme dost promíchaní a hranice jsou jenom výsledkem historického vývoje). Vlastenectví či nacionalismus, ač se v umírněné podobě snaží o dobré vztahy s ostaními "národy", je ve své podstatě sebe(národo)středné. A pak, já v teoretické rovině nevidím žádný důvod proti patriotismu (v jisté míře), je dobře, když člověk ví, kdo je, ale podle mě je velkým problémem termín "národ" (však jsem to už napsal minule). Hlavně proto, že se někomu vnucuje identita, která vůbec nemusí být jeho, se proti tomu stavím.
Ano.To zní rozumě. Navrhuji při porodu jednoduchou tetováž, dejme tomu českého lvíčka na paži a pak už se o kořeny nestarat a nechat to na našem velkém zahradníkovi, čímž jej zdravím. :-))
Derflad + Robynson: V otázce výuky vlastenectví podporuju přítele Robynsona. Vlastenectví je sice krásný pocit, ale ... (nebudu opakovat). "Květina bez kořenů vadne", to je fakt, ale copak musíme mít kořeny v národě (realita národů btw nekoresponduje plně s teorií, protože lidstvo už se tak promíchalo, že etnicky čistého jedince mimo amazonské nebo mekongské pralesy už těžko najdem)? Přece jsme všichni lidi, i přes různé drobné odlišnosti vypadáme prakticky stejně - proč hledat kořeny v národech, když s nima můžem prorůst celý svět? Pokládejme se za světoobčany a ne za Čechy, Němce, Francouze, což jsou všechno neuvěřitelné etnické konglomeráty (jak píšu výš). Nevidím rád, když se třeba Provensálcovi vštěpuje francouzské národní cítění, když právě středověká Francie jeho předkům sebrala státní suverenitu. Stejně tak neuznávám za svoje staré české pověsti (Praotec Čech byl btw údajně zločinec) a sv. Václava (jako světce ho uznávám, ale 28. září mám vždycky chuť jít na truc do školy), protože moje vlast Morava tenkrát, ani nikdy potom nebyla součástí Čech (až teď jsou v "Práglu" takové snahy). Pryč s falešným vlastenectvím, které je vlastně jenom formou podrobování a pacifikace, jejímž cílem je zbavit občana jeho pravých kořenů a udělat z něho loyální loutku!!!
Téda, tak jsem se trošku vylil - a hned je mně líp :-)))
Hlavně když se postaví. Jsou tací, kteří se nepostaví. I já pletu vlastenectví s nacionalismem do jednoho copánku. Ne že bych uměl skalpovat ....
robynson:jestli to bylo na me :-)
nevim, jestli to dokazu vyjadrit:
napriklad nejsem ochotna delat 16 hodin denne, protoze svet neni jen o praci
zebrat - nevim, nikdy jsem v takove situaci nebyla a doufam ze nebudu, ale pokud bych uz nemela opravdu zadnou jinou moznost, jak obstarat penize na jidlo pro deti a pro sebe.....k cemu by mi bylo umrit hlady?
Taky se stavim proti tomu, vstepovat detem, ze penize se vydelavaji penezi. Vselijake mnozeni penez bez prace, bez vytvoreni hodnoty je podle me cesta do pekel. Opravdove vyrobky se dnes vyrabeji prevazne v rozvojovych zemich. Ve vyspelych ekonomikach se jen "obraci" penize na uctech. Jenomze co az se i z rozvojovych zemi stanou vyspele ekonomiky, kdo jeste bude umet remeslo?
geba: ano, ja ziju bez penez - vecne, zadne nemam
a ted vazne:
ano je uzitecne umet zachazet s penezi, ale myslim si, ze zakladni, co je k tomu potreba vedet, je, ze nemuzu utratit vic penez, nez kolik sezenu a jak vyjit s tim , co mam
uznavam, ze spoustu veci stoji penize, ale vsechno se za ne poridit neda
nejsem si jista, co myslis pod pojmem krysi zavody - osobne mam svoji hranici, kam az pri vydelavani penez jsem ochotna jit - myslim, ze zde je na kazdem,. aby si zvazil, jestli je pro nej dulezitejsi mit vic, anebo treba stravit odpoledne s prateli nebo hranim s detmi
jde proste o zivotni priority
bez penez se clovek muze ocitnout uplne snadno, i kdyz je mel -jeden priklad za vsechny - opusti te manzel a necha te samotnou s dvema detmi, ty male uspory, co jste meli, jsou na jeho konte, takze si je vezme sebou...a tobe zustane minusove bezne konto a jeden plat pro tri...
ne, to nikomu nepreju, jen prvni priklad, co me napad, sama jsem to zazila...
ano, bez penez se zije hodne tezko...ale myslim, ze bez lasky a pohody v rodine a umeni radovat se ze zivota ......a tyhle veci by rodina v idealnim pripade mela dat detem predevsim - tedy podle meho nazoru
hezkej novej rok :-)
Kdepak máš tu hranici? Já u žebroty. Nedokázal bych se postavit na ulici a natahnout ruku. Z toho důvodu bych i těžko mohl být mnichem, byť se tak víceméně cítím. Závistivě hledím do očí lidí, kteří dokáží požádat v těžké chvíli o pomoc někoho, koho ani neznají. :-)
Řekl bych že je důležité naučit své děti samostatnosti, je důležité aby se o sebe uměli postarat. K tomu patří i schopnost vycházet s lidmi ve svém okolí. To se ostatně dá naučit.Dejte mi dítě a pohnu zemí. :-)))
To vlastenectví je fakt legrační. Co to je? Zase jenom nějaká forma ulpívání. Neznám zdatnějšího rozdmychávače agrese než je "vlastenectví". Nasrat na vlastence. Všichni lidé na celém světě si zaslouží to, co ty nebo kdokoliv jiný hodláte udělat pro vlastence. Ne proto že je to čech, němec nebo američan, ale protože je to člověk proboha. Pryč s těmi krámi, jsou tu nové hračky. Vývoj je nezastavitelný a je třeba se s tím smířit. Máme tu další příčku je zdolání a tou je umění soužití všech se všemi. Jak je ctnostným krédem Klubu Join - sjednoťme se!
A nebo ne, jak chcete :-))))
Ano.Květina zdánlivě umírá, ale uvědom si můj milovaný příteli Derflade, že květinou je pouze v tvé mysli. Ona sama se nenazývá květinou. My jsme narozdíl od květin zapsání ve vývoji evoluce netoliko v kořenech prorůstajících matičku zemi, nýbrž i v povědomí ostatních tvorů na této planetě, ať už je jejich zkušenost trpce bolestná, nebo ničivě ochranitelská. O svoje kořeny,troufám si směle oponovat, netřeba se bát, lépe pozorně sledovat, kam se naše nové výhonky ubírají :-)))))
Škola je taky o výchově, ne jenom o předávání informací. Vzhledem k tomu, že spousta rodin nefunguje, jak by měla, přikláním se k určité formě zapojení fenoménu peněz do učebních osnov, ale nemělo by se to přehánět. Mohly by se třeba hrát takové hry, při kterých by děti dostaly nějaké fiktivní peníze a šly by s nimi do fiktivního obchoďáku, taky by tam mohla třeba figurovat banka zosobněná učitelem, ale to je všecko. Myslím, že spousta suchých keců o "chechtácích" by děckám jenom zaexkrementovala hlavu.
není to tabu, jen si asi nerozumíme, já osobně jsem to chápal jako výuku především pro peníze... je, nněco je potřeba žrát... ale já osobně tuším, že to budu mít v životě vo hubu, že budu chudej, má kacířskej vztah k penězům, asi tak
Mám mamču učitelku na prvním stupni a divil by ses jak tam nouze naučila malé Dalibory housti. Ty dětičky, když kšeftujou spolu (ať už jde o Pokémony či jiné krávoviny-pardon), chovaj se líp než leckterej profi makléř na burze... divil by ses... ačkoli je to dost chyba rodičů, když chlapeček klíďo zahodí bůra jen, proto, že už to pro něj není žádnej peníz... jistá výchova je třeba, ale ono to od Tebe vyznělo, jyko bychom měli děcka vyhovávat pro peníze... nebo jen plácám, nevím
A "hamižný" nejsme všichni, věř mi ;o)
Díky
m.
Ano to nejcenější,co by dítě mělo zná,dávat a přijímat je láska,ale SAKRA,VY VŠICNHI,MY VŠICHNI žijeme bez penězí?Podívejte se věude do kolaSkola stojí peníze,jdeme do obchodů a bez peněz.Chceme si užít umění a kulturu.Bez peněz.Budume žít jak poustevnáčcci?Ano,chceteli,respektuji VÁŠ názor,přátelé,ale nedělejme,že peníze neexistují a vyzvedáváme jenom city.Ze své vlastní praxe jsem těmito ideály trpěla a dodnes trpím.Výsledek?Kdyby mne rodiče vedli k tomu,jak zvládat emoce,jak zacházet s penězi,dnes jsem v klidu.Ano,každý jsme důležitý,každý vše děláme s tám nej Ok,chytáme se "jisrtot" citů a že"nějak bude" a proč bych se staral",až bude čas,jenže proč nenápadně nevíst děti už ve škole?My podráždění rodiče na stará kolena prohlásíme:jdeš ke mně jen pro peníze,dělěj něco ať je máš".ˇ"Já už mám vče za sebou,tak se starej",anebo,peníze byly,budou a jsou,ale my nebudeme."Hezké.Máte pravdu.Já nic já muzikant,včak se to "nějak "naučím,důležitá je láska.Kenže přátelé,láska pomine a my máme hlad.Kdo mi co dá zadarmo?Po vás nechtějí peníze?Po mne je chtějí každá den.I můj miláček(a tu máte tu lásku),když ježaludek prázdný...zníte to ,láska PROCHÁZÍ ŽALUDKEM,ani já jsem se z velkých citů nenajedla a nezbohatla.A s úctou?Přátelé,já se skláním před Bohem a před úctou k člověku,protože na vlastní kůži jsempoznala zněúctění lidské důstojnosti do abnormálně strmých mezí,témeř na dno lidsk´ých možností.Ne!Co svět světem je,člověk je hamižný,ale hlavně po majetku a penězích,teprve pak pocitek a úctě, - snad-
Kolik přátel mi brečelo na rameni,jen proto,že nedokázali vládnou penězi.My všichni běžíme v "krysím záviódě",ale jak z něj ven?Úspěšně děti učíme totéž,po svatbě půjčku,před vánoci půjčku,pořád si půjčujeme,ale nevyděláváme.nemyslíme na klidé stáří,i v něm se chcete uhnat za peněži? Já ne!
Že by rodiče měli učit děti o penězích?A jsme jako rodiče vůbec schopni a ochotni tuto "školu peněz"zvládat,kdž se večer přiženeme z "krysího závodu"a jsme rádi,že máme klid?
Přátele,řákám Vám,dívám CTÍM VAŠE NŹORY,přesto podívejme se natuto situaci pohledem"třetího".Cožpak peníze jsou tabu,že by se neměli vyučovat na školách už v raném dětstvá?Bojíme sej ich a přitom je milujeme.Vždyť je to jen zboží.Nic víc,nic míň.Míte jiný názor,A o zboží přece můžeme učit děti i ve školách, ne bo to bude jako se sexem.Desítky let tabu a pak se nám rozsvátilo.žijme ideály,ale rozumně.
k čemu Ti bude zdatný ekonom, když nebude vědět, že ředkvičky se kterými např obchoduje jsou zelenina? Svět není o penězích, pokud si to myslíš, je mi Tě upřímně líto. Škola Ti ukáže i jiné cesty: vědu, umění, sport... Doufám, že moje děti si nebudou mylset, že svět závisí jen na penězích, chráňbůh, aby je to ještě někdo učil ve škole...
Zvládat emoce nikdo nikoho nenaučí, to se musí naučit člověk sám v kontaktu s ostatními lidmi, který mu i také škola zprostředkovat
m.
To nejcenější,co by dítě mělo vědět je,jak zacházet s penězi.
...
Co kdyby to nejzákladnější a nejcennější co by dítě mělo nikoli vědět, ale cítit, učit se tomu a umět to dávat i přijímat byla láska?
já myslím, že škola je především od toho, aby dětem a mladým lidem předala informace, vědomosti; klidně by mohl být tařazený nějaký předmět o penězích, proč ne, ale jako smysl vzdělání bych to neviděl, od toho je rodina;
taková poznámka z ranku humoru až černého - lidi, kteří sami peníze nemají ( tj. kantoři ) budou učit děti, jak vydělat dlouhý šrouby :-)))))) - aneb svět se diví :-)))