Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO pyšném pávovi a králi zvířat
Autor
Kamen
O pyšném pávovi a králi zvířat
Žil, byl jednou jeden nádherný páv a ten páv byl moc pyšný. Jeho pýcha přesahovala všechny meze. Byl toho názoru, že všechno živé i neživé bude jeho krásou tak omámeno, že si ani nedovolí mu jen pírko zkřivit. Jeho představa však byla mylná, už nějaký pátek si na něj brousil zuby samotný král zvířat - lev.
Jednoho letního večera si tak vychází všemi uctíván a veleben pán lev a se svou královskou důstojností urputně přemýšlí, jak si nejlépe počíhat na svou lahodnou kořist - pyšného páva. Najedou ho napadlo, jak páva ošálit.
A pak se vládce již jen držel svého plánu: Pomalu, ale ne moc potichu se přiblížil, aby nevyvolal pávovo podezření. Pak použil předem nacvičený proslov:
„Nádherný páve, všichni mluví o tvé neslýchané kráse. Já král však nemohu věřit všem drbům svých poddaných. A tak se jdu na vlastní oči podívat, jestli mé poddané nešálí zrak. Pokud mluví pravdu, zjev se mi a nech mé oči kochat se pohledem na tvou ušlechtilou, či přímo královskou nádheru.“
Pyšný páv povýšeně vyšel ze svého sídla. V tu chvíli po něm lev chňapnul a zardousil jej.
Když lev přinesl úlovek domů, paní lvice z něho připravila lahodnou pečeni. Ale co se nestalo - maso bylo tvrdé, a vůbec se nedalo jíst.
Ptáte se, proč páva tedy lev zabil? Způsobila to pávova pýcha a z toho vyplývá, že PÝCHA PŘEDCHÁZÍ PÁD!