Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVíra kontra náboženství - noční (pseudo)filosofický koutek, díl 2.
12. 12. 2010
1
6
845
Autor
cz3ko
Rozdíl mezi vírou v boha a náboženstvím je veliký. Zatímco VÍRA DÁVÁ naději a morální sílu, úměrně stupňovanou mírou deprimace, NÁBOŽENSTVÍ BERE a ničí idály, myšlenky, logiku a mimo jiné i konfiskuje a vraždí. Sjednocení víry a věřících v náboženství lze tím pádem označit za naivní pokus o strukturulizaci lidské subjektivity, což bylo od počátku odsouzeno k zániku.
6 názorů
co třeba místo víry a náboženství jít cestou duchovního poznání, poznávání a prožitku?
Věřit, znamená uznávat za pravdivé to, co nelze objektivně dokázat. Máme-li důkazy, pak víra zaniká a nastupuje vědění. Jenže jakkoli jsou důkazy objektivní, mají i subjektivní hodnotu, neboť ne každý uznává to, co ostatní již považují za zcela přesvědčivé, ale i naopak.
Lidé nejsou věřící a nevěřící, ale rozlišují se pouze jen podle toho v co (nebo čemu) věří. Kdo nevěří v Boha, je stejně věřícím, jako ten, kdo v Boha věří, neboť uvěřil tomu, že Bůh neexistuje. Oba jsou stejně ohroženi vírou toho druhého. Je to neustálá konfrontace...
Nboženství většinou jen víru v Boha zneužívají... *
Kterej incident máš na mysli,kromě toho písmáckýho
v knihovně mě nic nenapadá.
Ale nebuď na náboženství tak přísnej,každá
lumpárna se musí nějak maskovat,tak se někdy využije
náboženství.V naší nábožensky chladné oblasti
se ale v posledním století musely používat
ke konfiskaci a vraždění raději pojmy jako rasa,
poléze národnost a nakonec sociální postavení.
Ale neodsuzuju vlastenectví,třebaže mělo v jistém smyslu podíl na zločinech za války i po válce.
Dneska si zas monopol na pravdu nárokuje věda,
přestože vidíme ,že se její výsledky mění
každou chvíli.Ale nic proti,jenom musíme přemejšlet, ne říkat,že odborníci vědí co dělají.
Odborníků je totiž milion.
jinak, naivními pokusy o strukturalizaci lidkské subjektivity oplývá spíše psychologie
víra může být i slepá, fanatická
věřit se dá i ve vlastní špatnost a trestuhodnost
náboženství je sociální jev se vším všudy a ty pokusy o strukturalizaci zas nebyly tak naivní, šlo ale spíš o struktury mocenské