Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDuševní Atlantida
28. 01. 2011
3
11
996
Autor
spes mugitus
Jako kopinatec
plíží se vodním světem
jako vrtejši
máčí si hlavu v bahně
Touha po štěstí
po lepším životě
výsměch a
tma
Temný kout
v něm naděje
bez nohou
křičí a zápasí
Vězněni sami sebou
nevyváznou
utonou v moři
bezmoci
Jako kopinatec
plíží se vodním světem
jako vrtejši
máčí si hlavu v bahně
O kom ta báseň je?
o světě o lidech
a taky o mně
jako kopinatec
11 názorů
Tak, už to funguje... Jo a speciálně děkuju za kopinatce, málo jsem na něj předtím myslel, což byla škoda. Ale teď, s tím vracením, se do mne pěkně ponořuje.. nebo se ze mne vynořuje... nebo se ponořuji do něj... Memovíry, jsou-li zvenčí rezonančně posilovány, rostou ... a vyvolávají růstem radost, i kdyby jejich obsah zdál se být na první pohled neradostný... ostatně takto funguje veškeré psaní i přemýšlení, jinak by komunikace nedospěla do dnešních spletitých podob :-)
spes mugitus
02. 02. 2011
Omlouvám se za převírování, nechal jsem se trochu unést proudem :-)
(malé školení na přivítanou: když napíšeš odezvu, můžeš dole označit, komu dát avízo - tím bude ten druhý vědět, že jsi napsala :-))
spes mugitus
01. 02. 2011
Mám moc rád biologické básně ... a tahle je přenádherná... kopinatec, jakýsi předobratlovec.... jehož přerod do obratlovců si už dovedeme trochu představit (http://www.osel.cz/index.php?clanek=3740)
Jakpak asi fungoval "předmemetik", jak se asi zmnožením memovírů nastartoval egovír vědomí - a jak si dnes tohle vědomí poradí s tím, když čím dál víc chápe, čím samo je, jak třeba funguje ona směs významů, nazývaná štěstím? Jo, je to těžké, takový ponor, v začátcích přímo ponuré...ale myslím, že tak jako bylo u zrodu života nejspíš jílovité bahno, vrstevnatě opakující přikrývaný vzor a dovolující postupnou replikaci, tak i to memetické bahýnko...stojí za to nechat vyrůst...
(Jenom ve vrtejších osobně žádný symbol hnusu nevidím, neb život přece expanduje všude, kam se mu to zrovna povede; toto zaplňování skulin a navazování sítí mne spíše uvádí v úžas až nadšení - ale můžu si tam ten obvyklý smysl domyslet:-) )
Víc takových textů... těším se na ně!
spes mugitus
31. 01. 2011
je skvělé se četbou poezie i vzdělávat...ještě že na netu se i červi najdou docela rychle