Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLetní
12. 02. 2011
5
11
996
Autor
Silje
bezeslovná motolice
do krajnice do veřejí
a horký asfalt plní plíce
na patře skvrna po oleji
silnice žíla v okrovém poli
šelestem tiše proudí rtuť
ztmavly ti oči můžeš mi dolít
ty nejsi jed jsi jen potměchuť
nepřestat běžet z horka kóma
v posteli na troud suchý mech
budu dál hledat kde je doma
ve slaných mapách na zádech
11 názorů
Miroslawek
22. 02. 2011
Miroslawek: Oukej! :) Na tak mocnej komentář nelze říct nic, jen si ho teda vzít k srdci.
Miroslawek
13. 02. 2011
dajakbol: Díky za vyvsětlení, pravdu díš, mám v tom mezery a vím to. Často na to dost vědomě kašlu, což mi teda ke cti neslouží:), protože se mi nechce upravovat, jak se to samo vynořilo.
Wincent, slivaka: Díky.
No podľa mojich pozorovaní sa na nezvládnutú formu väčšinou viaže mizerný obsah; druhá možnosť je, že autor je už poučený z teórie a rytmizuje prípadne aj rýmuje dobre, ale nevie svoj text zvnútorniť a báseň ostáva prázdnym ornamentom; tretia možnosť je, že obsah i forma fungujú v nerozlučnej jednote ako suverénna báseň; no a štvrtá možnosť – a to je aj prípad tejto básničky – je, že forma, tvorená z podstatnej časti rytmom, síce kríva, ale obsah napriek tomu zaujal. Ten rytmus – už v prvých piatich veršoch miešaš trochej, jamb i daktylotrochej. V tom by si bolo treba urobiť jasno a s rytmickou stránkou básne vedome pracovať, ak to má byť vo výsledku viazaná báseň.
budu dál hledat kde je doma
ve slaných mapách na zádech
krásný závěr =) T
Vzácny, vzácny, skoro až unikátny prípad, keď je obsah v príkrom rozpore s nezvládnutou formou.