Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJsem
07. 12. 2001
3
0
1428
Autor
Fluctuatio
Jsem světlo,jež se rozkládá,
jsem světlo,které tmavne.
Jsem mlha,co vše ukládá,
nikdy se nerozpadne.
Jsem pustoprázdná ulička,
kdesi v středu města.
Jsem vody plná studnička,
však není ke mě cesta.
Kašli na pravopis i formu.Prostě jsi to takhle napsala, a proto je to správně. Při čtení stejně pravopis nevnímám.
cup_of_tea
03. 02. 2002
cesta je vždycky ke všemu :o)
závidím ti,že se znáš,na mě to překvapení teprve čeká :o)
básnička mě vzala :o) úplně
Proč řešíe mezery? To je tak krásná básnička!-teda mě se líbí nejvíc ze všech tvých děl:-)
Mezery:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,, ,,,,,,,,,, ,,,,,,,, ,,,,,,,
Fluctuatio
09. 12. 2001Fluctuatio
09. 12. 2001Fluctuatio
08. 12. 2001
Mezery za čárkama ( nikoli před čárkama !! )se píšou, protože :
a) se prostě píšou už od dávných a dávných časů, zkuste si někdy namátkou otevřít třeba nějakou knížku :o))
b) bez nich to vypadá divně
c) nenapíšu-li mezeru za čárkou a plesknu tam hned další slovo, bude to počítač brát jako jedno slovo a nebude to chápat. třeba Word to podtrhne červenou vlnovkou. Tak vidíte, i počítač se mnou souhlasí :o))
to Miki: jaký co všechno nesmíš ? Copak jsem toho řekla tak moc ? copak je něco špatnýho na tom, když někoho upozorním na gramatickou nebo typografickou chybku ? Paní učitelka v diktátě nebo korektor(ka) v novinách by ji přeci opravila taky :))
a mě se to náhodou taky líbí, viz 6) a 7) :o)
Zcela mimochodem k tý typografii, nepíšou se mezery před otazníkem a vykřičníkem, a já je naschvál píšu, tak vidíte, jaká jsem. Sama to nedodržuju a do jinejch rejpám :))
a Flucti, s těma Básníkama:
Jsi modrá jako hladina, jsi řeka která usíná
jsi jako řeka za úsvitu a věříš na lži, ze soucitu...
tuhles myslela ? no určitá podobnost snad, ale Štěpánek je jenom jeden !! :o))
... ať se v každé roční době prostíráš ve mně a já v tobě,
krajino nejkrásnějších míst, knížko má, v níž se učím číst...
achjo, já se tu nakonec ještě celá rozněžním :o))
☼
Fluct. - teď (jak vysvětlila blbjenka) to máš opravdu špatně. Je docela vhodné se naučit, kam se správně mezery píšou, protože až budeš někam dávat nějaký psaný text (třeba žádost o místo), nebudou s tím spokojeni. A (jak taky správně vysvětlila blbjenka), blbneš i počítač, protože potom nedělá správné konce řádky. Ony ty pravidla totiž nejsou samoúčelná, ta vznikla dlouhými lety zkušeností.
Podívej:
když nebudeš dělat mezery, stane se tohle:Wopi,Wiki,blbjenka,Petula,Wicana,Print,Rivka,Astrálka,hermit,Vyjan,Lyrik,Vio,Šílená,Bříza,Monty_Python,3lobyte,cup_of_tea,Cody,Cavalera,Kašika,dablik008,hubertxy,Lothar atd.
doufám, že chápeš :)
cup_of_tea
07. 12. 2001
můžu rejpat ? v případě negativní odpovědi nečti dál :o))
1) světlo, jež
2) mezery za čárkama !!!
3) ve středu
4) gramatické rýmy
5) myšlenka moc pěkná ( proč je to blbůst ? )
6) hezky se to čte, přes všechny výhrady - líbí
7) ☼
cup_of_tea
07. 12. 2001
cup: ono se to jednak nemá, jednak to zhoršuje přehlednost při čtení a na koncích řádků to navíc mrší správné konce řádku
stačí? :)
blbůstka milá :)
Teda ženský,já jsem úplný ucho!!!!!!!!!!Když jsem teď čet,co vše nesmím,napadla mne myšlenka,že už psát snad ani.......nebo jóóó???..........